کاربران گوشي تلفن همراه اعتمادي به گارانتي ندارند

به گزارش خبرنگار موبنا، هم اکنون بيش از ۸۰ درصد از سهم بازار متعلق به گوشي هاي بدون گارانتي است چرا که تمايل متقاضيان براي خريد اين نوع گوشي ها نسب به گوشي هاي گارانتي دار بيشتر است.“محسن رضايي” يکي از خريداران گوشي در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: مفهوم ضمانت‌نامه در ايران سابقه …

به گزارش خبرنگار موبنا، هم اکنون بيش از ۸۰ درصد از سهم بازار متعلق به گوشي هاي بدون گارانتي است چرا که تمايل متقاضيان براي خريد اين نوع گوشي ها نسب به گوشي هاي گارانتي دار بيشتر است.
“محسن رضايي” يکي از خريداران گوشي در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: مفهوم ضمانت‌نامه در ايران سابقه چنداني ندارد و در پي همين امر نيز اکثر شرکت هاي رسمي خدمات مناسبي را به کاربران خود ارائه نمي دهندکه اين امر باعث شده تا بيشتر خريداران از تهيه گوشي هاي گارانتي دار خودداري کنند.
وي افزود: يکي ديگر از دلايلي که باعث شده تا مردم از گوشي هاي گارانتي دار اسقبال نکنند اختلاف قيمت چشمگير گوشي هاي گارانتي دار و بدون گارانتي است.
گارانتي گوشي تلفن همراه تاكنون هيچگاه با آن مفهومي كه در اكثر كشورهاي جهان شناسانده شده در ايران وجود نداشته است. از اين رو بسياري از مردم تفاوتي ميان گوشي بدون گارانتي و گارانتي دار احساس نمي‌كنند. با توجه به اين كه در كشورهاي توسعه‌يافته شركت‌هاي توزيع‌كننده كالا يا توليدكنندگان براي جلب مشتري و رضايت بيشتر آنان، در ارايه “وارانتي” و “گارانتي” براي جذب مشتري بيشتر با يكديگر به رقابت مي‌پردازند اما اين مفاهيم نه تنها در مورد گوشي‌تلفن همراه بلكه در مورد كالاهاي ديگر نيز در ايران جايگاه خود را نيافته‌است.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا