هند قوانين سازمان بهداشت جهاني را اجرا مي کند

به گزارش گروه اخبار ارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “گريتر کشمير”،اپراتورهاي تلفن همراه در هند بايد در احداث پايگاه هاي مخابراتي از قوانين ضد امواج رادويويي تبعيت کنند و هرگونه تخطي از اين قوانين مجازات و جريمه در پي خواهدداشت. اين تمهيدات به منظور کاهش اثرات زيانبار امواج راديويي پايگاه هاي مخابراتي صورت …

به گزارش گروه اخبار ارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “گريتر کشمير”،اپراتورهاي تلفن همراه در هند بايد در احداث پايگاه هاي مخابراتي از قوانين ضد امواج رادويويي تبعيت کنند و هرگونه تخطي از اين قوانين مجازات و جريمه در پي خواهدداشت.
اين تمهيدات به منظور کاهش اثرات زيانبار امواج راديويي پايگاه هاي مخابراتي صورت پذيرفته است.
دستگاه هاي تلفن همراه در هند نيز بايد داراي گواهي سازندگان در مورد استانداردهاي فرافرستي باشند.
امواج راديويي غير قابل تبديل به يون در اندازه ۲۰۰ مگاهرتز تا ۴ گيگاهرتز مي تواند منجر به تومرهاي مغزي، مشکلات خواب و شنوايي و از دست دادن حافظه شود.
تحقيقات نشان داده است که خطر ابتلا به تومر مغزي براي کساني که در فاصله ۴۰۰ تا ۵۰۰ متري نواحي BTS (پايگاه هاي GSM) زندگي مي کنند ۳ برابر بيشتر از ديگر افراد است.
براساس آما ر موجود ،چهارهزار و ۵۰۰ برج مخابراتي در اطراف هند سلامت بسياري از مردم اين کشور را تهديد مي کند.
از فوريه ۲۰۰۶ قوانيني براي کنترل خطرات ناشي از امواج راديويي تلفن همراه در کشور صادر شده و اين سخت گيري ها همچنان ادامه دارد.
هند با ۲۷۰ ميليون مشترک تلفن همراه داراي ۱۲ اپراتور  است که بهاراتي اير تل رتبه اول را در بين اپراتورهاي اين کشور دارا مي باشد.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا