دو خبر از آمريکا و کويت

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،بر اساس امار منتشر شده از زمانيکه ممنوعيت استفاده از تلفن همراه حين رانندگي براي رانندگان جوان اين ايالت اعمال شد افزايش اين تخلفات از سوي رانندگان نوجوان اين ايالت به طرز چشمگيري افزايش يافت.اين آمار نشان مي دهد که رانندگان جوان و والدين آنها به صورت بسيار …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،بر اساس امار منتشر شده از زمانيکه ممنوعيت استفاده از تلفن همراه حين رانندگي براي رانندگان جوان اين ايالت اعمال شد افزايش اين تخلفات از سوي رانندگان نوجوان اين ايالت به طرز چشمگيري افزايش يافت.
اين آمار نشان مي دهد که رانندگان جوان و والدين آنها به صورت بسيار جدي از اين قانون حمايت مي کنند در حاليکه  در مقابل آنها رانندگان نوجوان و والدين آنها به دليل اينکه قانون مصوبي براي آنها تعيين نشده رعايت اصول ايمني در اين زمينه را اجباري نمي دانند.
در اين گزارش آمده کاروليناي شمالي قانون منع استفاده از تلفن همراه را براي جوانان تعيين کرده چرا که در اين منطقه گواهينامه رانندگي در سن ۱۸ سالگي براي جوانان صادر مي شود.
در اين گزارش آمده تنها يک تا دو ماه بعد از تصويب ممنوعيت استفاده از تلفن همراه براي جوانان مشاهده شد که حدود ۱۱درصد از رانندگان نوجوان از تلفن همراه خود استفاده مي کنند .
“آنه مک کارت”يکي از مقامات آگاه در اين باره گفت: والدين مي توانند  در استفاده نکردن نوجوانان از تلفن همراه حين راننگي نقش مهمي را ايفا کنند.
همچنين در خبر ها آمده است که موسسه  “اعتبارات تجاري کويت” اعلام کرد که سرويس پيام کوتاه موسوم به SMS Baitak پس از اجراي طرح ارتقاي کيفي براي کاربران راه اندازي شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “آلتيميت مديا ايست اينفو”، توسعه اين سرويس به مشترکان سرويس هاي  مختلف جديد ارايه مي دهد که از ويژگي ها ي آن مي توان به هشدار سريع درباره تغييرات موجودي حساب و هشدار درباره انتقالات کارت هاي اعتباري خارج و داخل کويت اشاره کرد.
الفوزان گفت: تمام مشترکان کنوني سرويس پيام کوتاه (بانکداري GSM) به اين سرويس منتقل خواهند شد و نرخ تعرفه ها مانند سابق بوده ،هيچ تغيير نمي کند ومشترکان جديد نيز به راحتي مي تواانند از طريق کانال هاي مختلف سرويس Baitak اشتراک آن را دريافت کنند.
وي اضافه کرد سياست متنوع ساختن کانال هاي سرويس به مشتريان امکان مي دهد کانالي را که بيشتر براي آنها کاربرد دارد استفاده کنند.
موسسه اعتباري “بايتک” دستگاه هايي را در نقاط مختلف نصب کرده است که امکان سپرده گذاري پول و چک و بازپس گيري پول را فراهم آورده است.
اين موسسه  اولين بانک کويت است که کارت هاي خود را به تکنولوژي کارت هوشمند تبديل کرده و تمام دستگاه هاي خودپرداز را با اين تکنولوژي همخوان کرده است.
به علاوه سايت kfh.com بيش از ۱۴۰ سرويس را رايگان ارايه مي دهد.
تعداد کاربران تلفن همراه در کويت ۵/۲ ميليون نفر است و ضريب نفوذ آن ۹۹.۷۸ درصد تا پايان سال ۲۰۰۷ ميلادي اعلام شد.
Zain  و واتانيا دو اپراتور فعال در اين کشور هستند که به ترتيب داراي يک ميليون و۵۳۶هزار و يک ميليون و ۱۰۶هزار کاربر هستند.
 134/ 113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا