هياتي از اندونزي براي حضور در مزايده اپراتور سوم به ايران مي آيد

به گزارش موبنا دکتر کمال محامدپور با اشاره به نتايج دهمين کميسيون مشترک ايران و اندونزي، که هفته گذشته به رياست وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در راس يک هيات ۲۵ نفره ايراني در جاکارتا برگزار شد ، اظهار داشت:کميسيون مشترک ايران و اندونزي، چهار سند تفاهم نامه همکاري با دستگاه‌هاي مختلف را به امضاي …

به گزارش موبنا دکتر کمال محامدپور با اشاره به نتايج دهمين کميسيون مشترک ايران و اندونزي، که هفته گذشته به رياست وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در راس يک هيات ۲۵ نفره ايراني در جاکارتا برگزار شد ، اظهار داشت:کميسيون مشترک ايران و اندونزي، چهار سند تفاهم نامه همکاري با دستگاه‌هاي مختلف را به امضاي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران و وزير تجارت اندونزي به عنوان روساي کميسيون مشترک رساند.
وي با موفقت آميز برشمردن عملکرد اين کميسيون گفت: سند تفاهم نامه تعرفه ترجيحي، از جمله مهم‌ترين اسناد مورد امضاي روساي کميسيون مشترک دو کشور بود.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات ، محامدپور با اشاره به ديدار وزير ارتباطات با رئيس جمهوري اندونزي، تصريح کرد: در اين ديدار علاوه بر تاکيد دو طرف بر گسترش همکاري‌ها، رئيس جمهوري اندونزي، شخصا پيگير تفاهم نامه‌ها و اسناد امضا شده در سفر قبلي خود به ايران شد و بر عملياتي شدن آنها اصرار کرد.
معاون وزير ارتباطات ،همچنين مذاکره و ملاقات وزير ICT با همتاي اندونزيايي خود را در راستاي توسعه همکاري‌هاي مشترک دو جانبه برشمرد و خاطر نشان کرد: به زودي هياتي از اندونزي براي مذاکره در خصوص طرح‌هاي مخابراتي از جمله خريد سهام مخابرات و شرکت در مزايده اپراتور سوم به ايران مي‌آيد.
وي در ادامه از ظرفيت‌ها و علاقه زياد تجار و بخش خصوصي اندونزي براي همکاري مشترک خبر داد و افزود: در حضور روساي کميسيون مشترک دو کشور، نشستي با تجار اندونزي برگزار و ضمن طرح سئوالات متعدد در خصوص بحث‌هاي تجاري و بازرگاني و بيان مشکلات موجود بين دو کشور در اين زمينه، از دو طرف پاسخ مناسب ارايه شد.
محامدپور از تشکيل کميته‌اي مشترک براي پيشبرد مسايل تجاري بين دو کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار شد در اين کميته‌ مشترک سفراي دو کشور به عنوان اعضاي اين کميته حضور داشته و به پيگيري امور تجاري و بازرگاني و ساير زمينه‌هاي علمي و فني بين دو کشور بپردازند.
معاون آموزش و امور بين الملل وزارت ارتباطات از ديگر مسايل طرح شده در اين کميسيون را برقراري خط مستقيم هوايي بين تهران- جاکارتا عنوان کرد و افزود: در اين مذاکرات مقرر شد، مراجع ذيربط دو کشور، پس از تصويب اين پيشنهاد، آن را عملياتي کند.
دکتر محامدپور ظرفيت ارتباط بين دو کشور را بالا دانست و گفت: حجم مبادلات مابين دو کشور در اين دو سال اخير توسعه قابل توجهي يافته و نشان از موفقيت کميسيون‌هاي مشترک قبلي دارد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا