مدل N81 8GB نوکيا

نوکيا N81 داراي دو نسخه است که يکي هشت گيگابايتي و ديگري استاندارد است. نسخه استاندارد داراي محل کارت حافظه است و نسخه ديگر نيز حافظه داخلي هشت گيگابايتي دارد.**طراحي نوکيا N81 8GB از نظر اندازه مانند ساير گوشي هاي نوکيا است. ابعاد گوشي ?۰? در ۵۰ در  ?7.9 ميلي متر و وزن آن ۱۴۰ …

نوکيا N81 داراي دو نسخه است که يکي هشت گيگابايتي و ديگري استاندارد است. نسخه استاندارد داراي محل کارت حافظه است و نسخه ديگر نيز حافظه داخلي هشت گيگابايتي دارد.
**طراحي
نوکيا N81 8GB از نظر اندازه مانند ساير گوشي هاي نوکيا است. ابعاد گوشي ?۰? در ۵۰ در  ?7.9 ميلي متر و وزن آن ۱۴۰ گرم است . اين گوشي ساختار مقاومي دارد و مواد بکار رفته در آن از کيفيت بالايي برخوردار است.
دوربين مکالمه تصويري در بالاي گوشه سمت راست قاب جلو وجود دارد.در قسمت بالاي قاب جلو مستطيلي مشاهده مي شود که خروجي صداي گوشي در قسمت مياني آن به رنگ نقره اي قرار دارد . اين مستطيل به عنوان کليد دو طرفه عمل مي کند و دکمه بازي در هر طرف آن وجود دارد. اين دکمه ها فقط در صورت استفاده داراي نور زمينه مي باشند و هنگامي که مورد استفاده قرار نمي گيرند قابل مشاهده نيستند.
صفحه نمايش ۲.۴ اينچ زير کليدهاي بازي قرار دارد که داراي وضوح QVGA و قابليت نمايش ۱۶ ميليون رنگ است . کيفيت تصاوير صفحه نمايش در حد مطلوب است .  يکي از دو بلندگوي استريو در طرف راست گوشي وجود دارد که کليد ولوم نيز درست زير آن مشاهده مي شود . کليد اختصاصي دوربين در قسمت پايين طرف راست قرار گرفته است.
قاب پشت گوشي تقريبا ساده است و فقط برچسب سري N نوکيا و لنز دوربين دو مگاپيکسل با فلش LED در اين قسمت مشاهده مي شود .
**صفحه نمايش
اين گوشي به يک صفحه نمايش ۲.۴ اينچ مجهز است که داراي وضوح QVGA است و ۱۶ ميليون رنگ را نشان مي دهد . صفحه نمايش نوکيا N81 زير نور مستقيم خورشيد بخوبي خوانده مي شود و از کيفيت تصوير بالايي برخوردار است.
**باتري
باتري اين گوشي از نوع Li-Ion با توان ?۰۵۰ mAh است و در حالت Stand by حداکثر ۴۱۰ ساعت و در مکالمه مداوم تا چهار ساعت دوام مي آورد.
** سيستم پخش کننده
نرم افزار پخش موسيقي دقيقا مانند ساير دستگاههاي سومين نسخه سيمبين است. تنها تفاوت نرم افزار پخش موسيقي از نظر کارايي به کليد حرکتي بر مي گردد . طبق معمول از تعدادي فرمت هاي صوتي پشتيباني مي شود که شامل +MP3 ، AAC ، eAAC و WMA است. اين برنامه با M3U PlayList نيز کار مي کند و فايل ها پس از دانلود شدن به گوشي بطور اتوماتيک به Library موسيقي اضافه مي شوند.
**دوربين
نوکيا N81 8GB داراي يک دوربين دو مگاپيکسلي با کانون ثابت است. منوي دوربين مانند مدل N95 نوکيا است . گزينه هاي دوربين با آيکون هاي کوچک نزديک به انتهاي صفحه نمايش مشاهده مي شوند. مي توان اين آيکون ها را مخفي نمود و از صفحه نمايش به عنوان نماياب حداکثر استفاده را نمود . دوربين اصلي فقط در حالت افقي عکس مي گيرد که با توجه به محل کليد اختصاصي دوربين مي توان اين ويژگي را توجيه نمود . تنظيمات دوربين مانند مدل N95 است که همچنين در N81 خطوط بصورت چهار خانه به نماياب اضافه مي شوند و در ايجاد عکس هاي فوري به کاربر کمک مي کنند.
** حافظه
اين گوشي کشويي نوکيا به دليل برخوردار بودن از حافظه داخلي هشت گيگابايتي فاقد کارت حافظه جانبي است.
** سخن آخر
اين گوشي بعد از عرضه در بازار تلفن همراه ايران مورد استقبال اکثر مشتريان اين برند قرار گرفت.
هم اکنون گوشي N81 8GB نوکيا با گارانتي رسمي به بهاي چهار ميليون و ۲۵۰ هزار ريال در بازار تلفن همراه تهران به فروش مي رسد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا