رانندگان جوان به قانون منع استفاده از تلفن همراه توجه نمي کنند

.به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت افلکس مديا، جوانان برغم خطرات ناشي از مکالمه تلفني هنگام رانندگي با قانون منع استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي موافق نيستند.تحقيقي که موسسه بيمه کاروليناي شمالي روز دوشنبه منتشر کرد، نشان داد که م براساس قانوني که در سال ۲۰۰۶ به تصويب رسيد …

.به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت افلکس مديا، جوانان برغم خطرات ناشي از مکالمه تلفني هنگام رانندگي با قانون منع استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي موافق نيستند.
تحقيقي که موسسه بيمه کاروليناي شمالي روز دوشنبه منتشر کرد، نشان داد که م براساس قانوني که در سال ۲۰۰۶ به تصويب رسيد جوانان زير ۱۸ سالي که حين رانندگي با تلفن همراه صحبت مي کنند، ملزم به پرداخت جريمه سنگين هستند.
آمار نشان مي دهد که بخش اعظم تصادفات جوانان در جاده ها به دليل استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي است زيرا مکالمه در هنگام رانندگي بشدت تمرکز و دقت افراد را کاهش مي دهد.
در حال حاضر اغلب کشورهاي جهان استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي را کاملا ممنوع اعلام کردند و برخي از کشورها نيز مکالمه تلفني در خودرو توسط راننده را به استفاده از هندز فري  منوط کرده اند.
برخلاف جوانان بسياري از بزرگسالان و بويژه افراد مسن با قانون منع استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي موافق هستند اما با اين حال آمارها نشان مي دهد که مکالمه تلفني هنگام رانندگي در بين بزرگسلان نيز رواج دارد.  
گزارش هاي پليس راهنمايي و رانندگي در کشورهاي مختلف جهان نشان مي دهد که امروزه استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي يکي از عوامل مهم تصادفات جاده اي است و در برخي از کشورها آمار تصادفات ناشي ازمکالمه تلفني بيشتر از مصرف مشروبات الکلي و مواد مخدربوده است.    
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا