برزيل و مکزيک فرصت هاي طلايي بازارتجهيزات موبايلي آمريکاي لاتين

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در تحقيق اين مرکز آمده است :اين دو کشور نيمي از کل فروش اين تجهيزات را در سالهاي آينده به خود اختصاص خواهند داد.“عمر سالوادور” يکي از مقامات ارشد اين مرکز گفت:اين دو کشوربا ۴۹درصد از مجموع کل کاربران  بيشترين سهم  تعداد کاربران را به خود اختصاص داده …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در تحقيق اين مرکز آمده است :اين دو کشور نيمي از کل فروش اين تجهيزات را در سالهاي آينده به خود اختصاص خواهند داد.
“عمر سالوادور” يکي از مقامات ارشد اين مرکز گفت:اين دو کشوربا ۴۹درصد از مجموع کل کاربران  بيشترين سهم  تعداد کاربران را به خود اختصاص داده اند.
وي افزود : بازار تلفن همراه در آمريکاي لاتين تحت تاثير کاربراني است که درصدد تعويض گوشي هاي خود با گوشي هاي مجهز به دوربين و تجهيزات پخش موسيقي هستند.
سالوادور خاطر نشان کرد که آمارها نشان مي دهد ،گوشي هاي داراي گنجايش استفاده از چهاربرابر موسيقي از سال ۲۰۰۵ تا۲۰۰۷ ميلادي ۱۷درصد کل فروش گوشي ها را دربازار آمريکاي لاتين بهخد اختصاص داده است.
وي در ادامه از نوکيا و سوني اريکسون به عنوان موفق ترين و پويا ترين شرکت ها در بازار اين منطقه نام برد و افزود:اين در حالي است که توليد کنندگان ديگر موبايل و تجهيزات نيز تمام تلاش خود را براي حضور در بازار رقابتي اين منطقه به کار گرفته اند.
اين مرکز پيش بيني کرد که فروش گوشي هايي با قابليت پخش موسيقي از ۴۰ميليون دستگاه در سال ۲۰۰۸ با رشدي سه برابر به ۱۱۵ميليون دستگاه تا سال ۲۰۱۲ميلادي مي رسد که اين خود نشان دهنده سهم ۵۸درصدي از کل فروش تلفن همراه در بازار اين منطقه خواهد بود.
تعداد کاربران تلفن همراه در برزيل تا نوامبر ۲۰۰۷ميلادي،۱۱۶ميليون و ۳۰۰هزار نفر و ضريب نفوذ اين فناوري در اين کشور ۶۱.۲۱درصد بوده است.
در اين کشور ۹اپراتور ارتباطي فعاليت مي کنند.
شرکت ارتباطات مکزيک تحت تسلط اپراتورخطوط ثابت “تلفونو دو مکزيکو”و “تل سل”يکي از واحدهاي “آمريکن مويل”است که هر دو اين شرکت ها توسط”کارلوس اسليم” ميلياردر مکزيکي اداره مي شود.
” تل سل” تا پايان سپتامبر با ۶۴.۶ميليون مشترک حدود ۷۴ درصد کاربران اين کشور را داشته است و “تلمکس”به ۲/۱۸ميليون مشترک بيش از ۹۰درصد کاربران خطوط ثابت را در اختيار دارد.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در مکزيک ۵۵ميليون و ۴۱۰هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه دراين کشور ۵۰.۹۸ درصد است و اين کشورچهار اپراتور فعال دارد.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا