تنها هفت شرکت در مزايده تلفن اينترنتي حاضر شدند

به گزارش موبنا محمد باقر ظهوري فر، در خصوص برگزاري مزايده تلفن اينترنتي اظهار داشت: در اين مرحله، اسناد ارايه شده از سوي تمامي شرکت‌هاي حاضر در مزايده تحويل و اواخر ماه گذشته، مرحله اول که بازگشايي پاکات “الف” بوده است، انجام شد. وي خاطر نشان کرد: از نخستين روز خرداد ماه نيز کار بررسي …

به گزارش موبنا محمد باقر ظهوري فر، در خصوص برگزاري مزايده تلفن اينترنتي اظهار داشت: در اين مرحله، اسناد ارايه شده از سوي تمامي شرکت‌هاي حاضر در مزايده تحويل و اواخر ماه گذشته، مرحله اول که بازگشايي پاکات “الف” بوده است، انجام شد.
وي خاطر نشان کرد: از نخستين روز خرداد ماه نيز کار بررسي اسناد مدارک ارايه شده در کميته تخصصي در نظر گرفته شده براي اين منظور آغاز شده است.
مدير عامل شرکت ارتباطات زير ساخت، تصريح کرد: هدف از برگزاري اين مزايده، استفاده از فنآوري هاي نوين ارتباطي براي ارايه سرويس مطلوب و با قيمت مناسب تر به مشترکان است.
وي گفت: تلاش‌ها براي برگزاري اين مزايده از يک و نيم سال پيش آغاز و مقرر شده است انتقال ترافيک وارده و صادره بين الملل به شرکت‌هاي توانمند خصوصي واگذار شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات ، ظهوري فر با بيان اينکه پيش بيني شده تا سه پيمانکار براي ارايه خدمات VOIP در سطح کشور انتخاب شوند، اظهار داشت: اميدواريم بر اساس برنامه‌زمانبندي شده، نتايج بررسي‌هاي کميته اقتصادي مشخص و برندگان مزايده اعلام شوند.
وي در عين حال در خصوص چگونگي اجراي فني اين طرح گفت: بر اساس طرح تدوين شده تلاش مي‌شود، حتي الامکان براي هر يک از شرکت‌ها يک کد دسترسي در شبکه تعريف و آن‌ها نيز مي توانند پس از انجام بازاريابي در سطح کشور، نسبت به انتقال ترافيک‌هاي موجود از داخل به خارج و بر عکس اقدام کنند.
در گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات به دلايل عدم استقبال شرکت ها از مزايده VOIP اشاره نشده است.
به گزارش خبرنگار موبنا شرکت هاي فعلي فعال در عرصه VOIP با برگزاري اين مزايده با شرايط مذکور مخالف بوده و معتقدند با شرايط اعلام شده، فعاليت در حوزه تلفن اينترنتي سرمايه محور بوده و محدود به چند شرکت خاص خواهد شد.
هم اکنون نزديک به ۱۰۰ شرکت در بخش VOIP ، خدمات تلفن اينترنتي اورجينيشن (برقراري تماس از داخل به خارج ) را ارائه مي دهند.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا