استاندارد بهداشتي نصب آنتن هاي تلفن همراه تدوين مي شود

غلامرضا عدالتي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه عدم رعايت استانداردهاي بهداشتي و ايمني در فناوري‌هاي نوين مانند تلفن همراه، سلامت انسان‌ها را به خطر مي‌اندازد اظهار داشت: نصب دكل‌هاي تلفن همراه كه در کشور در حال گسترش است و در مواقعي حتي در بالاي بام خانه‌هاي مردم نصب مي‌شود بايد …

غلامرضا عدالتي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه عدم رعايت استانداردهاي بهداشتي و ايمني در فناوري‌هاي نوين مانند تلفن همراه، سلامت انسان‌ها را به خطر مي‌اندازد اظهار داشت: نصب دكل‌هاي تلفن همراه كه در کشور در حال گسترش است و در مواقعي حتي در بالاي بام خانه‌هاي مردم نصب مي‌شود بايد استانداردهاي لازم ايمني را داشته باشند اما متاسفانه تاكنون اين استانداردها تدوين نشده است .
وي گفت: افزايش بيش از حد تعداد دكل‌هاي تلفن‌ همراه ممكن است در آينده ، براي سلامت مردم خطرساز شود به همين علت به شركت‌هاي مخابراتي پيشنهاد شده كه در صورت امكان به صورت تجمعي دكل‌هاي مشترك داشته باشند تا تعداد اين دكل‌ها از حد مجاز بيشتر نشود.
عدالتي با بيان اينکه چندي است با همكاري مسئولان وزارت ارتباطات و مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت ، تدوين استانداردهاي بهداشتي آنتن هاي BTS آغاز شده است افزود:رعايت سه استاندارد در دكل‌هاي تلفن همراه الزامي است که يکي از آن ها استاندارد ايمني خود دكل است كه ضوابط بين‌المللي مشخصي دارد.
اين کارشناس ادامه داد:استاندارد دوم مربوط به توان سازه زير آن است كه بايد بتواند وزن دكل را تحمل كند که در صورت وقوع زمين لرزه يا حادثه غير مترقبه، دكل موجب وقوع حادثه خطر ساز نشود .
وي گفت:سومين استاندارد نيز مربوط به چگالي امواج مغناطيسي دکل است كه بررسي هاي انجام شده تاكنون نشان مي‌دهد كه از اين نظر دكل‌هاي تلفن‌ همراه استاندارد هستند و مشكلي ايجاد نمي‌كنند اما با اين وجود بايد بررسي شود.
ممانعت مردم از نصب آنتن هاي BTS تلفن همراه به دليل شايعاتي مبني بر مضر بودن اين آنتن ها بر سلامتي انسان سبب شده است که اپراتورهاي موبايل در برخي نقاط  مسکوني امکان نصب اين دکل ها را نداشته باشند.
هم اکنون نزديک به ۳۰۰ نقطه کور در شهر تهران وجود دارد.  
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا