ارزش تلفن هاي همراه سرقتي درانگليس ۶/۲ ميليارد پوند برآورد شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “تراست درايو نيوز دات کام” ، دارندگان گوشي هاي تلفن همراه را مي توان به  دوگروه تقسيم کرد، گروه اول کاربراني هستند که هرگز گوشي هايشان را گم نمي کنند و يا کسي آنها را سرقت نکرده است و گروه  دوم کاربراني که گوشي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “تراست درايو نيوز دات کام” ، دارندگان گوشي هاي تلفن همراه را مي توان به  دوگروه تقسيم کرد، گروه اول کاربراني هستند که هرگز گوشي هايشان را گم نمي کنند و يا کسي آنها را سرقت نکرده است و گروه  دوم کاربراني که گوشي هايشان را بيش از چند ماه نگه نمي دارند به اين معني که يا گم مي کنند و يا از آنها به سرقت مي برند.
موسسه CheckMEND  با بررسي سايت مربوط به کالاهاي سرقتي اعلام کرد که  شماره شناسايي يا کد بين المللي ۶۷ درصد گوشي هاي به سرقت رفته که حدود  6 ميليون و ۷۰۰ هزار د ستگاه را شامل مي شود ، کنترل شده است.
کل گوشي هاي تلفن همراه که شماره يا کد  بين المللي آن از سوي کاربران درسال ۲۰۰۶ ميلادي کنترل شده است،۱۰ ميليون دستگاه بوده است..
به نظر مي رسد عدم کنترل شماره مخصوص يا کد بين المللي تلفن همراه يکي از دلايل پيدا نشدن گوشي هاي به سرقت رفته است چون کاربري که گوشي خريداري مي کند ، درصورتي مي تواند پس از سرقت ، آن را رد يابي و پيدا کند که از کد گوشي  مطلع باشد و يا اين که آن کد  غيرمعتبر وتقلبي نباشد.
به همين دليل  گوشي هاي به سرقت رفته از طريق حراجي ها و ديگر فروشگاه ها و حتي سايت هاي اينترنتي فعال در زمينه خرده فروشي همچون سايت eBay  ويا در بازارهاي الکترونيکي يا تجارت الکترونيک و Market Places ها در سايت هاي اجتماعي ، فروخته مي شوند.
گزارش ها حاکي از آين است که کاربراني که گوشي هايشان به سرقت رفته و يا مفقود شده است ؛ بندرت مي توانند تلفن همراه خود را پيدا کنند.
۱۳۱ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا