SMS زبان انگليسي را تخريب نمي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت thaindian، اين تحقيق به منظور از بين بردن ترس از خدشه دار شدن دستورو ديکته زبان انگليسي توسط دو زبان شناس در داشنگاه “تورنتو” صورت گرفته و زباني را که در سيستم پيام فوري (اينستنت مسيجينگ) به کار مي رود، مورد بررسي قرار داده است. اين …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت thaindian، اين تحقيق به منظور از بين بردن ترس از خدشه دار شدن دستورو ديکته زبان انگليسي توسط دو زبان شناس در داشنگاه “تورنتو” صورت گرفته و زباني را که در سيستم پيام فوري (اينستنت مسيجينگ) به کار مي رود، مورد بررسي قرار داده است.
 اين تحقيق نشان مي دهد که اختصارات به کار رفته فقط يک شکاف کوچک در ارتباطات ايجاد مي کنند و بر مهارت دستور زبان کاربران تاثيري نمي گذارد.
اين دو زبان شناس بيش از يک ميليون و ۵۰۰ هزار واژه را در مکالمات SMS تحليل کرده و به اين نتيجه رسيدند که فقط ۴۴/۲ درصد کلمات به کار رفته براساس زبان پيام متني (اختصاري و شکسته شده ) بودند.
“سالي تاگليامونت” استاد زبان شناسي دانشگاه تورنتو
گفت: کاربران در زبان متني از همان عبارات مکالمه استفاده مي کنند و اين تحقيق به طور واضح نشان مي دهد که مهارت هاي دستور زبان آنها بي نقص است و آنها به طور موثري آن را با ساير انواع زبان ترکيب کرده اند.
دکتر “رابرت ميلر” مدرس برجسته زبان شناسي در دانشگاه “ابردين” گفت: متن و پيام فوري اولين شکل ارتباطي نيستند که مورد اتهام خراب کردن زبان و دستور زبان قرار گرفته اند، در زمان اختراع تلگراف و تلگرام نيز بسياري از افراد استفاده از زبان تلگراف را مورد انتقاد قرار دادند.
متخصصان اعتقاد دارند که تايپ پيام در تلفن همراه، ايميل، و پيام فوري به مردم کمک مي کند با يکديگر در تماس باشند در غير اين صورت فراموش خواهند شد.
“آوريل مک ماهون” استاد زبان انگليسي دانشگاه “ادينبرگ” نيز گفت: هيچ شکي نيست که اين تکنولوژي به افراد کمک مي کند به روشي که پيش از اين وجود نداشته با هم ارتباط برقرار کنندو  برقراري ارتباط از طريق ايميل و پيام بسيار آسان است، افراد در عرض چند دقيقه مي توانند ايميل ارسال کنند.
وي با بيان اين که اين روش هاي جديد ارتباطي به ما کمک مي کنند از راه دور با يکديگر در ارتباط باشيم، افزود: مساله تاثير تکنولوژي روي زبان يک فرصت بزرگ براي بحث درباره دستور زبان و استفاده از زبان در بين جوانان است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا