جمعي از ژاپني ها خواستاراعمال محدوديت در استفاده کودکان از موبايل شدند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از خبرگزاري فرانسه ،  يک گروه از مشاوران آموزش و پرورش ژاپن طي ارايه پيشنهادي  به “ياسوو فوکودا ” نخست وزير اين کشور اعمال محدود يت در استفاده کودکان از تلفن همراه را با هدف جلوگيري از دسترسي کودکان به اطلاعات مخرب در وب سايت ها ، …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از خبرگزاري فرانسه ،  يک گروه از مشاوران آموزش و پرورش ژاپن طي ارايه پيشنهادي  به “ياسوو فوکودا ” نخست وزير اين کشور اعمال محدود يت در استفاده کودکان از تلفن همراه را با هدف جلوگيري از دسترسي کودکان به اطلاعات مخرب در وب سايت ها ، خواستار شدند.
به گفته اين گروه ، کودکان با استفاده از تلفن همراه و از طريق سايت هاي اينترنتي غيراخلاقي مورد سوء استفاده هاي جنايي قرارمي گيرند.
گروه مشاوران ياد شده همچنين از والدين ، اولياي مدارس و ديگر افراد خواستند مانع دسترسي و استفاده  دانش آموزان ابتدايي و راهنمايي و حتي سالهاي اول دبيرستان ازتلفن همراه   بجز درمواقع ضروري  و صرفا به منظور مکالمه   شوند.
بنابراين گزارش ،  اين اقدامهاي ضروري و لازم به منظور حمايت و حفاظت از کودکان دربرابر اطلاعات مضر و ديگر تاثيرات منفي ناشي از استفاده از تلفن هاي همراه  از جمله جنايات و سرکشي ها  بايد صورت بگيرد.
دراين گزارش به مواردي از جنايات صورت گرفته توسط کودکان مرتبط با برخي سايت هاي اينترنتي اشاره شده است.
نخست وزير ژاپن ضمن نشان دادن واکنش به اين پيشنهاد و بررسي آن ، گفت : تعجب مي کنم چه نيازي است که کودکان گوشي تلفن همراه د اشته باشند،دولت ژاپن اين پيشنهاد را ماه آينده مورد بررسي قرارخواهد داد.
براساس تحقيقاتي که  دولت ژاپن درماه دسامبر گذشته انجام داد ، حدود يک سوم از دانش آموزان دبستاني بين ۷ تا ۱۲ سال از تلفن همراه استفاده مي کنند.
تنها يک درصد ازکودکاني که از طريق تلفن همراه به سايت هاي اينترنتي دسترسي پيدا مي کنند در برابر محتويات مضر بعضي سايت هاي مخرب مصونيت دارند  و بقيه به راحتي اطلاعات شخصي شان را ازطريق اينترنت مننتشر مي کنند که اين موضوع موجب سوء استفاده ها غيراخلاقي و جنسي از آنها مي شود.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا