ايده هاي نوکيا براي حفظ محيط زيست

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ” zdnet”، اولين ايده نوکيا توليد شارژر بدون اتلاف انرژي است تا از هدر رفتن انرژي الکتريکي توسط افرادي که پس از پر شدن شارژ باتري آن را از برق نمي کشند، جلوگيري کند. محققان نوکيا هم اکنون در حال کار روي ساخت نمونه هاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ” zdnet”، اولين ايده نوکيا توليد شارژر بدون اتلاف انرژي است تا از هدر رفتن انرژي الکتريکي توسط افرادي که پس از پر شدن شارژ باتري آن را از برق نمي کشند، جلوگيري کند.
محققان نوکيا هم اکنون در حال کار روي ساخت نمونه هاي اوليه اين شارژرهاي بدون اتلاف انرژي هستند و  يکي از اين نمونه هاي اوليه شارژر اين گونه است که داراي يک دکمه براي شروع شارژ است و کاربر براي شارژ بايد آن دوکمه را فشار داد.
دومين نمونه شارژراين است که  گوشي را در مدت يک ساعت شارژ کرده و بعد خاموش مي شود، سومين نمونه شارژر با دستگاه تلفن همراه ارتباط برقرار مي کند تا بفهمد چه زماني نياز به شارژ دارد و چه زماني شارژ آن پر شده است.
در بين اين سه ايده سومين آن ها که هرگاه گوشي نياز به شارژ دارد آن را شارژ مي کند و زماني که باتري پر است ارتباط با برق را قطع مي کند، بهتر به نظر مي رسد.
به عقيده نوکيا راه ديگر حفاظت از محيط زيست به روز کردن  ديجيتال گوشي است و کاربران مي توانند نوع استفاده خود از تلفن همراه را مشخص کرده و طبق آن نرم افزارهاي گوشي را به روز کنند، اين کار با ارتقاي سيستم عامل گوشي و يا نصب کاربردهاي جديد انجام مي گيرد و در واقع ارتقا نرم افزاري گوشي بدون ارتقا سخت افزاري و ظاهر آن کار سختي نيست.
طبق ايده نوکيا کاربران مي توانند با ارتقاي نرم افزاري و ديجيتالي گوشي ، طول عمر آن را افزايش دهند.
 اغلب مردم گوشي خود را از لحاظ سخت افزاري ارتقا مي دهند و دليل آن هم ساده است، دوست دارند دوربين با کيفيت تري داشته باشند، يا اندازه گوشي کوچکتر شود، يا اين که فکر مي کنند صفحه تاچ اسکرين بهتر است و يا گوشي آنها کمي قديمي شده است.
قدم بعدي نوکيا براي حفاظت محيط زيست گوشي هاي ساخته شده از مواد بازيافتي هستند.
 “اولي پکا کالاسوا” رييس نوکيا ويديويي از گوشي ساخته شده از مواد بازيافتي با نام Remade را در کنفرانس جهاني تلفن همراه که اوايل سال جاري برگزار شد به نمايش گذاشت. اين گوشي تماماً از مواد بازيافت شده شامل بطري هاي پلاستيکي، لاستيک اتومبيل، قوطي هاي آلومينيومي ساخته شده است.
البته اين گوشي فقط يک ايده بوده و در واقع کار نمي کندو نوکيا هنوز هيچ قولي براي عرضه آن به بازار نداده است.
نوکيا يک مدل گوشي طرفدار محيط زيست موسوم به ۳۱۱۰ Evolve را به بازار عرضه کرده است که ۵۰ درصد مواد به کار رفته در اين گوشي قابل بازيافت است، جعبه آن نيز تقريباً از مواد بازيافت شده تشکيل شده و شارژر آن نيز نسبت به شارژرهاي قبلي نوکيا در مصرف انرژي بيشتر صرفه جويي مي کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا