دو خبر از BSNL هند و شرکت موبيکا آمريکا

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اينديا تايمز”، اين شرکت مخابراتي دولتي بزودي تکنولوژي وايمکس را در پروژه آزمايشي در شهر احمد آباد ارايه مي دهد.وايمکس سيستم ديجيتالي ارتباطي است که براي پوشش دهي بي سيم مناطق شهري طراحي شده است و به گفته مقامات رسمي، اين شبکه دسترسي پهن باند …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “اينديا تايمز”، اين شرکت مخابراتي دولتي بزودي تکنولوژي وايمکس را در پروژه آزمايشي در شهر احمد آباد ارايه مي دهد.
وايمکس سيستم ديجيتالي ارتباطي است که براي پوشش دهي بي سيم مناطق شهري طراحي شده است و به گفته مقامات رسمي، اين شبکه دسترسي پهن باند بي سيم را در وسعت۵۰ کيلومتر فراهم خواهد کرد.
اين شرکت دولتي بزرگترين شرکت مخابراتي هند و ششمين اپراتور بزرگ دنيا است و دفتر مرکزي آن در دهلي نو قرار دارد.
BSNL براساس آمار ۳۱ جولاي ۲۰۰۷ ميلادي داراي  9/28 ميليون کاربرتلفن همراه ، ۷/۳۲ ميليون مشترک تلفن ثابت و ۷/۳ ميليون مشترک CDMA-WLL است.
همچنين درخبرها آمده است که شرکت Mobiqa سرويسي ارايه مي دهد که بر اساس آن کاربران مي توانند هنگام پرواز از ايالت اينديانا به شهرهاي آمريکا از تلفن همراه استفاده کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت تراول بيت، مسافران از اين پس مي توانند از تلفن همراه شان هنگام پرواز با هواپيما پس از اين که در نقاط امنيتي مورد بررسي قرار گرفت، استفاده کنند.
به اين ترتيب بليت الکترونيکي مسافر جزييات و اطلاعاتي راجع به مسافر را به
مدير اجرايي Mobiqa معتقد است که سيستم جديد روشي مناسب و ساده تر براي چک کردن اطلاعات پرواز است.
۱۳۱/۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا