اپراتورهاي آمريکايي هزينه انصراف از قرارداد را کاهش مي دهند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت cio-today، هم اکنون اپراتورها ازکاربراني زودتر از موعد پايان قرارداد اقدام به انصراف و خارج شدن از يک اپراتو کند،  بايد هزينه اي (جريمه ) را پرداخت کند.اواخر سال گذشته ميلادي، دادگاه کاليفرنيا تصميم گرفت به يک دادخواست درباره هزينه ۲۰۰ دلاري تعرفه انصراف از …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت cio-today، هم اکنون اپراتورها ازکاربراني زودتر از موعد پايان قرارداد اقدام به انصراف و خارج شدن از يک اپراتو کند،  بايد هزينه اي (جريمه ) را پرداخت کند.
اواخر سال گذشته ميلادي، دادگاه کاليفرنيا تصميم گرفت به يک دادخواست درباره هزينه ۲۰۰ دلاري تعرفه انصراف از قرارداد “تي موبايل” رسيدگي کند و اکنون شمار ارايه اين نوع دادخواست  ها در دادگاه هاي ساير ايالت هاي آمريکا افزايش يافته است.
انجمن ها و سازمان هاي غيردولتي (NGO) حمايت از مصرف کنندگان مدت ها است بر اين بحث هستند که تعرفه هاي انصراف از قرارداد هاي تلفن همراه تعويض اپراتور را براي مشترک سخت مي کند.
اعتراضات کاربران موجب شده تا اپراتورهاي بزرگ به قراردادهاي سبک تر روي آورند و بار مالي را براي مشترکاني که از شبکه خود راضي نبوده و خواستار تعويض شبکه هستند، کاهش دهند.
AT&T در اوخر اين ماه قراردادهاي خود را به نحوي تنظيم خواهد کرد که هزينه انصراف از قرارداد هر ماه به طور نزولي کاهش يابد.
 “اسپرينت” و “تي موبايل” نيز گزارش داده اند که طرح هاي خود را تا اواسط سال سرشکن خواهند کرد وافزايش رضايت مشترکان دليل اصلي تغيير اين رويه ذکر شده است.
به گزارش “آسوشيتد پرس” ، “وريزون وايرلس” به کميسيون مخابرات فدرال آمريکا( FCC ) فشار زيادي وارد کرده تا قانوني را اجرا کند که سياست هاي “تعرفه انصراف قرارداد” اجرا نشود.
 طبق اين قانون اپراتورها بايد تعرفه هاي انصراف خود را سرشکن کرده و مهلت ۳۰ روزه اي را به مشترکان بدهند تا بدون پرداخت جريمه سرويس خود را لغو کنند.
اسپرينت هم اکنون در ۳۰ روز اوليه قرارداد در صورت انصراف مشترک هزينه ۲۰۰ دلاري را دريافت نمي کند.
“انجمن سلولي روستايي” به تازگي از FCC  خواسته است قانوني را تصويب کند تا تاثيرات ضد رقابتي چنين قراردادهاي انحصاري و تاثيرات آن را روي ساکنان مناطق روستايي رسيدگي کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا