عملکرد سازمان تنظيم مقررات در خصوص برنامه چهارم توسعه

به گزارش خبرنگار موبنا ،سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اهداف کلاني چون مديريت جامع طيف فرکانس امواج راديويي، تهيه الگوي انتشار امواج و ايجاد و توسعه و تجهيز مراکز مانيتورينگ ، عملکرد فعاليت هاي خود در خصوص برنامه چهارم توسعه را به شرح زير اعلام کرد.براين اساس پيش بيني مي شود ، سطح …

به گزارش خبرنگار موبنا ،سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اهداف کلاني چون مديريت جامع طيف فرکانس امواج راديويي، تهيه الگوي انتشار امواج و ايجاد و توسعه و تجهيز مراکز مانيتورينگ ، عملکرد فعاليت هاي خود در خصوص برنامه چهارم توسعه را به شرح زير اعلام کرد.
براين اساس پيش بيني مي شود ، سطح بهره وري طيف راديويي که در سال ۸۳ به ۵۰ درصد رسيده بود، تا پايان برنامه چهارم توسعه به ۷۵ درصد افزايش يابد.
همچنين تدوين ضوابط و پارامترهاي فني طيف ، در فرآيند صدور مجوز از دو سرويس در سال ۸۳ با افزايش تنوعي معادل هفت سرويس در سال ۸۶ همراه بوده است که در پيش بيني برنامه چهارم توسعه به ۱۷ سرويس افزايش مي يابد.
طبق اعلام روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات،تعداد ايستگاه راديويي معادل  41 هزار و ۴۶۰  ايستگاه در سال ۸۳ بوده که اين تعداد در سال ۸۶ به ۱۱۲هزار و ۴۴۲ ايستگاه رسيده و پيش بيني مي شود تا پايان برنامه چهارم توسعه، به ۱۷۰ هزار و ۹۴۲ ايستگاه برسد.
همچنين عملکرد اين سازمان در ارتباط با اهداف راهبردي تنظيم مقررات، مربوط به موضوعيت تدوين راهکارهاي آزاد سازي و توسعه مشارکت بخش غير دولتي و تهيه و تنظيم مقررات ارتباطي است که بر اساس آن ، تدوين دستورالعمل در سال ۸۶ به ۳۳ دستورالعمل رسيده و پيش بيني مي شود تا پايان برنامه چهارم توسعه به ۱۳۳ دستورالعمل افزايش يابد.
اين گزارش مي افزايد : تدوين ضابطه مقرراتي در سال ۸۳ از سه ضابطه به ۹ ضابطه در سال ۱۳۸۶ رسيده که پيش بيني مي شود در پايان برنامه چهارم توسعه موفق به تهيه و تنظيم ۲۳ ضابطه ارتباطي شويم.
براساس اين گزارش تاسيس دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات شهري در سال ۸۳، ۸۹۴ دفتر بوده که در سال ۸۶ به ۲ هزار و ۱۵۱ دفتر رسيده است و پيش بيني مي شود تا پايان برنامه چهارم توسعه ، هشت هزار دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات شهري تاسيس شود.
صدور پروانه بهره برداري نيز در سال ۸۳، ۳ هزار و ۳۲۰ ايستگاه بوده است که در سال ۸۶، ۷ هزار و ۲۱۰ ايستگاه رسيده و پيش بيني مي شود در پايان برنامه چهارم توسعه به ۱۱ هزار و ۶۱۱ ايستگاه برسد.
بر اساس اين گز ارش، ثبت بين المللي ايستگاه راديويي در سال ۸۳، حدود  3 هزار و ۶۳۴ ايستگاه بوده که در سال ۸۶ به  91 هزار و ۷۸۸ ايستگاه رسيده و در برنامه چهارم توسعه به ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ ايستگاه افزايش خواهد يافت.
تعداد فرکانس بين المللي نيز در سال ۸۳، هماهنگي براي ۳ هزار و ۲۰۰ فرکانس بوده که در سال ۸۶ به هماهنگي براي  هفت هزار  و ۷۱ فرکانس رسيده است که پيش بيني افزايش ۹ هزار و ۲۵۰ هماهنگي در برنامه چهارم توسعه مي شود.
در سال  83 کشور فاقد الگوي انتشار امواج بود که در سال ۸۶، دو الگوي انتشار امواج تهيه شد و پيش بيني مي شود تا پايان برنامه چهارم توسعه ، اين آمار به تهيه ۱۰ الگوي انتشار امواج برسد.
تجهيز مرکز مانيتورينگ در سال ۸۳ ، ۲۱ مرکز بوده که در سال ۸۶ به ۲۹ مرکز رسيده و افزايش تا سقف ۴۸ مرکز از جمله برنامه هاي اين سازمان تا پايان برنامه چهارم توسعه است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا