۴۰ درصد کارمندان در رختخواب به محل کار پيام مي فرستند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت cbc.ca، اين تحقيق IDC روي  2 هزار و ۴۰۰ نفر از بزرگسالان شاغل صورت گرفت و  نشان مي دهد که کار به طور فزاينده اي با مسايل شخصي ترکيب شده است. به گفته “کانلاکيس” مدير استراتژي و عملکرد نورتل،  با ورود جوانان فعال در حوزه …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت cbc.ca، اين تحقيق IDC روي  2 هزار و ۴۰۰ نفر از بزرگسالان شاغل صورت گرفت و  نشان مي دهد که کار به طور فزاينده اي با مسايل شخصي ترکيب شده است.
به گفته “کانلاکيس” مدير استراتژي و عملکرد نورتل،  با ورود جوانان فعال در حوزه ارتباطي و علاقه مند به تلفن همراه به بازار کار، اين روند افزايش پيدا خواهد کرد.
تحقيق “بيش ارتباطي” که با سرمايه گذاري شرکت نورتل واقع در تورنتو و توسط موسسه تحليل تکنولوژي IDC صورت گرفته، نشان مي دهد که نيروي کار از چند دستگاه و کاربرد ارتباطي استفاده مي کنند.
کارمندي که از ۷ دستگاه مانند تلفن همراه، دستگاه پخش MP3 يا لپ تاپ، و ۹ کاربرد مانند ايميل، کنفرانس ويديويي يا يک بلاگ استفاده مي کند به عنوان يک کاربر “بيش ارتباط” (hyperconnected ) شناخته مي شود.
 در حالي که افردي که به ايميل، دسترسي اينترنتي رايانه اي و تماس هاي تلفني با تلفن همراه وابسته هستند، به عنوان کاربر barebones (استخواني) شناخته مي شوند.
کانادا در ميان ۱۷ کشوري که توسط نورتل مورد تحقيق قرار گرفته اند از لحاظ استفاده از تکنولوژي و ارتباطات کمترين اتصال را داشته است.
اين يافته نگراني ها را درباره توانايي براي رقابت در اقتصاد جهاني افزايش مي دهد.
اين تحقيق نشان مي دهد که حدود ۱۶ درصد نيروي کار در کشورهاي مورد تحقيق hyperconnected هستند، ۳۶ درصد ديگر به سمت پيوستن به اين گروه پيش مي روند و حدود ۲۸ درصد نيز جزو گروه barebones هستند.
چين از لحاظ تعداد کارمندان hyperconnected در رتبه اول قرار گرفت، روسيه بالاترين تعداد کارمندان رو به بيش ارتباطي (hyperconnectivity) را داشت و کانادا و امارات عربي متحده نيز کمترين تعداد کارمندان hyperconnected را داشت.
به گزارش IDC  کشورهاي داراي تعداد زياد شرکت هاي بزرگ يا کوچک مانند مکزيک و برزيل، سطح کمتري از کارمندان hyperconnected داشتند.
 شرکت هاي کوچک نمي توانند وضعيت ارتباطي خوبي را ارايه دهند درحالي که شرکت هاي بزرگ به طور کل در سرمايه گذاري در تکنولوژي جديد آهسته عمل مي کنند.
“کلي کانلاکيس” مدير استراتژي و عملکرد نورتل بزرگترين سازنده تجهيزات مخابراتي در آمريکاي شمالي گفت: آمار ضعيف کانادا نيز در اين زمينه از چند عامل سرچشمه مي گيرد که اولين عامل اين است که کانادا هنوز به چند دستگاه از جمله آيفون يا Amazon Kindle، يا کاربردهاي آنلايني مانند دانلود موسيقي و فيلم از TiVo و Napster دسترسي ندارد.
وي افزود: عامل ديگر ساختار مخابراتي کانادا است که عقب تر از ساير کشورها است، همچنين نگرشي در کانادا وجود دارد که اتفاقاتي که در ساير نقاط دنيا روي مي دهد بر ما تاثير ندارد.
کانلاکيس افزود: درحالي که پيام کوتاه عامل درآمدي مهم صنعت تلفن همراه در ساير کشورها است، در کانادا درآمد کمي را ايجاد مي کند.
در اين تحقيق ۵۲ درصد پاسخ دهندگان در چين اظهار داشتند که هنگامي که در تعطيلات هستند پيام کوتاه مربوط به کار به محل کار خود ارسال مي کنند، در حالي که اين ميزان در کانادا ۱۱ درصد بود.
اين تحقيق به عنوان “صفحه سفيد” شناخته مي شود که سازندگان تجهيزات مخابراتي به صورت دوره اي انجام مي دهند تا دولت ها و مشاغل را به سرمايه گذاري تشويق کنند. اين اسناد اغلب مشکلات را شناسايي کرده و براي آنها راه حل پيشنهاد مي کند.
اين تحقيق هشداري براي کانادا و ساير کشورهايي است که از بقيه عقب مانده اند تا خود را براي موج کارمنداني که متقاضي بيش ارتباطي ( hyperconnectivity) هستند ،آماده کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا