۳۰ درصد خانواده ها تلفن ثابت را کنار گذاشتند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “واشنگتن پست”، اين تحقيق با عنوان “سلامت ملي” توسط موسسه  CDC و از طريق مصاحبه حضوري با اعضاي ۱۳ هزار و ۸۳ خانواده از ماه جولاي تا دسامبر سال گذشته صورت گرفته نشان مي دهد اين افراد معمولاً تلفن همراه دارند يا بسيار بندرت از …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “واشنگتن پست”، اين تحقيق با عنوان “سلامت ملي” توسط موسسه  CDC و از طريق مصاحبه حضوري با اعضاي ۱۳ هزار و ۸۳ خانواده از ماه جولاي تا دسامبر سال گذشته صورت گرفته نشان مي دهد اين افراد معمولاً تلفن همراه دارند يا بسيار بندرت از تلفن ثابت استفاده مي کنند.
حدود ۲ درصد خانواده ها ي مورد تحقيق و نظر سنجي هيچ تلفني نداشتند.
آمارها منتشر شده، نشان مي دهد که اطمينان به تلفن هاي همراه همچنان رو به افزايش بوده و بيشتر از تلفن ثابت است.
در نيمه دوم سال گذشته ۱۶ درصد خانواده ها فقط  تلفن همراه داشتند، در حالي که ۱۳ درصد در کنار تلفن همراه تلفن ثابت نيز داشتند اما همه يا بيشتر تماس هاي خود را از طريق تلفن همراه برقرار مي کردند.
تعداد خانواده هايي که فقط تلفن همراه داشتند پس از نيمه اول سال گذشته ۲ درصد افزايش يافت.
 براي نشان دادن رشد سريع تلفن همراه بايد خاطر نشان کرد که در اوايل سال ۲۰۰۴ فقط پنج درصد خانواده هاي آمريکايي تنها از تلفن همراه استفاده مي کردند.
خانواده هاي با تلفن همراه که به ندرت از تلفن ثابت خود استفاده مي کردند، پس از نيمه اول سال گذشته يک درصد رشد داشته است.
“استفان بلومبرگ” يکي از محققان برجسته مرکز کنترل و پيشگيري بيماري ها و نويسنده اين گزارش گفت: چنين خانواده هايي اغلب از تلفن ثابت خود براي اتصال به اينترنت استفاده مي کنند، يا چنان به تلفن همراه خود اعتماد مي کنند که تماس هاي تلفن ثابت را ناديده مي گيرند.
کاربراني که فقط از تلفن همراه استفاده مي کنند براي سازمان هاي تحقيقاتي يا نظرسنجي هزينه بيشتري در بردارند، زيرا قانون فدرال آنها را از برقراري تماس هاي بدون اجازه با تلفن همراه که از طريق سيستم هاي شماره گيري رايانه اي انجام مي شود، منع مي کند.
تحقيقات نشان مي دهد که تا کنون، پاسخ افرادي که فقط تلفن همراه داشتند به سوالات نظرسنجي هاي تلفني نسبت به افرادي که پاسخ خود را ازطريق تلفن ثابت داده اند تفاوت چشمگيري نداشته است.
سازمان هاي تحقيقاتي تحت فشار قرار گرفته اند که از کاربران رو به رشد تلفن همراه تحقيق کنند و برخي از اين شرکت ها هم اکنون اين کار را انجام مي دهند.
صنعت تلفن و ارايه دهندگان سرويس هاي فوريتي نيز از اين روند تاثير پذيرفته اند، زيرا به سختي مي توانند محل افرادي را که از تلفن همراه تماس مي گيرند، پيدا کنند.
اين تحقيق همچنين نشان مي دهد که افراد کم درآمد بيشتر تمايل دارند فقط تلفن همراه داشته باشند.
همچنين مشخص شد افرادي که فقط تلفن همراه دارند ترجيح مي دهند با هم اتاقي غير آشنا زندگي کنند، اين افراد بيشتر اجاره نشين هستند تا صاحبخانه، و سياه پوست و آسپانيايي زبان هستند تا سفيدپوست.
نتيجه ديگر اين تحقيق اين است که يک سوم افراد زير ۳۰ سال جزو آنهايي هستند که فقط تلفن همراه دارند.
خانواده هايي که هم تلفن همراه دارند و هم تلفن ثابت اما هرگز و يا به ندرت از تلفن ثابت تماس برقرار مي کنند ،از اقشار با سواد و پر درآمد هستند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا