پيام وزير به مناسبت ۲۷ ارديبهشت روز جهاني ارتباطات

به گزارش خبرنگار”موبنا”  به نقل از روابط عمومي وزارت  ارتباطات و فناوري طلاعات ،دکترمحمد  سليماني  به مناسبت  روز جهاني ارتباطات در ۲۷  ارديبهشت پيامي را   به شرح زير اعلام کرد .وي در اين پيام گفت : فناوري اطلاعات  تحولات   شگرفي باعث  در  تمامي حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و علمي بوجود آورده و شيوه زندگي …

به گزارش خبرنگار”موبنا”  به نقل از روابط عمومي وزارت  ارتباطات و فناوري طلاعات ،دکترمحمد  سليماني  به مناسبت  روز جهاني ارتباطات در ۲۷  ارديبهشت پيامي را   به شرح زير اعلام کرد .
وي در اين پيام گفت : فناوري اطلاعات  تحولات   شگرفي باعث  در  تمامي حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و علمي بوجود آورده و شيوه زندگي شده است.
 اين مقام تصريح کرد:  در عصر حاضر، فناوري‌هاي ارتباطات و اطلاعات سرعت توليد، ذخيره، توزيع، پردازش و بهره‌برداري از دانش و اطلاعات عمومي و تخصصي را بحد غير قابل تصوري افزايش داده است که نرخ دو برابر شدن دانش بشري در هر دو سال، تنها يکي از دستاوردهاي آن است.
دکتر سليماني  با بيان اين که امروز ارتباطات و فناوري اطلاعات بعنوان زيرساخت اساسي توسعه کشورها تلقي مي‌شود، تصريح کرد:  کشورهاي جهان در يک رقابت سخت، بدنبال بهره‌مندي هر چه بيشتر از اين فناوري  هستند.
وزير ارتباطات گفت: خدمتگزاران حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور توانسته‌اند در فاصله زماني کمتر از سه سال که از دوره دولت نهم مي‌گذرد ،تحولات شگرف و چشمگيري از نظر   کمي و کيفي در تمامي  حوزه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور ايجاد کنند.
وي با اشاره به چندين برابر شدن  ظرفيت خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات کشور گفت: در حال حاضر خدمات  ارتباطي با تنوع بيشتر و قيمت‌ پائين‌تر به ملت ايران عرضه مي شود.
وي ،واگذاري ميليون‌ها خط تلفن ثابت به روز  در سراسر کشور،ارائه دهها ميليون خط تلفن همراه ، برقراري ارتباطات اينترنتي و داده‌اي براي بيش از دوازده ميليون کاربر، شانزده هزار بانک، شش هزار مدرسه، صدها نقطه دانشگاهي، هزاران جايگاه بنزين، و مراکز خدماتي، دهها هزار شعبه اخذ رأي در انتخابات اخير، دهها شبکه اختصاصي اقتصادي، تجاري و خدماتي که علاوه بر برقراري دهها ميليون ارتباط روزانه بين هموطنان اعم از مرد و زن، پير و جوان، شهري و روستايي، بستر توسعه علم و دانش، آموزش الکترونيکي، بانکداري الکترونيکي، مديريت مصرف سوخت، انتخابات الکترونيکي  را از خدمات  اين وزارتخانه برشمرد.
سليماني  با  بيان اين که  روز جهاني ارتباطات امسال مناسبت‌هاي ديگري نيز   دارد، ادامه داد:اول آنکه با سال نوآوري و شکوفائي همراه شده ايم ،دوم اينکه بعنوان ارتباط دهي به ناتوانان نيز ناميده شده  و  فناوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات مي تواند بسياري از ناتواني‌هاي جسمي افراد ناتوان را جبران و آنان را براي فعاليت هاي فردي و اجتماعي بيشتر آماده کند.
 وي در پايان با اظهار اميدواري به اين که  روزي  توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات در کشور, بستر نشر و گسترش سجاياي اخلاقي و فرهنگ غني اسلامي در سراسر عالم شود و در اين شرايط  ملت سلحشور ، فرهنگ ساز و فرهنگ گستر ايران اسلامي از اين طريق، منادي صلح و دوستي, مهر و محبت, عدالت وبرابري, علم و دانش و رشد و تعالي انسان‌ها در سراسر عالم باشند.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا