تعرفه جديد پيامک فارسي و لاتين در سازمان تنظيم مقررات تعيين شده است

،معاون وزير ارتباطات گفت:پيام کوتاه جزء خدمات پايه تلفن همراه نيست و سازمان تنظيم مقررات در خصوص تعيين تعرفه جديد اين سرويس نقش داشته است. به گزارش خبرنگار موبنا وفا غفاريان با تاکيد بر اينکه ارزان سازي پيامک فارسي در جهت حمايت از زبان فارسي صورت گرفت،به کاهش قيمت sms فارسي از ۱۴ به ۹ …

،معاون وزير ارتباطات گفت:پيام کوتاه جزء خدمات پايه تلفن همراه نيست و سازمان تنظيم مقررات در خصوص تعيين تعرفه جديد اين سرويس نقش داشته است.
به گزارش خبرنگار موبنا وفا غفاريان با تاکيد بر اينکه ارزان سازي پيامک فارسي در جهت حمايت از زبان فارسي صورت گرفت،به کاهش قيمت sms فارسي از ۱۴ به ۹ تومان و افزايش پيامک لاتين از ۱۴ به ۲۲ تومان اشاره کرد و گفت:براي آن که تفاوت قابل توجهي ميان پيامک لاتين و فارسي وجود داشته باشد تعرفه لاتين افزايش يافت.
وي با بيان اينکه سه مرجع سازمان تنظيم مقررات، شوراي اقتصاد و مجلس به عنوان قانونگذار در تعيين تعرفه هاي خدمات ارتباطات کشور نقش دارند يادآور شد: آن چه که در ماده ۳ برنامه چهارم توسعه اقتصادي کشور اشاره شده که به موجب آن ، پيشنهاد تغيير تعرفه از سوي دولت بايد شهريور هر سال به مجلس ارائه شود ، مربوط به خدمات پايه بوده و از آن جايي که sms  جز خدمات ارزش افزوده است، در سازمان تنظيم مقررات، در مورد تعرفه آن تصميم گيري مي شود.
رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران که در برنامه گفت وگوي ويژه خبري سيما سخن مي گفت، با اشاره به وضعيت ارتباطات و مخابرات کشور و نقش اين صنعت در دنياي کنوني اظهار داشت:برمبناي مطالعات انجام شده ميان رشد ارتباطات هر کشور  و توسعه اقتصادي آن همبستگي معنادار وجود دارد؛ به طوري که توسعه ارتباطي هر کشور نمايانگر توسعه در ابعاد اقتصادي ،اجتماعي و فرهنگي است.
وي با بيان اينکه ارتباطات در دو شاخص مهم ميزان توسعه يافتگي و پيشرانه توسعه اقتصادي نقش اساسي دارد، گفت: ارتباطات در کشور ما به نوعي دچار عقب ماندگي سنواتي است.
دکتر غفاريان با بيان اينکه در دوران بعد از انقلاب اسلامي توجه بيشتري به بخش ارتباطات کشور شد افزود:در ابتداي انقلاب تنها ۳۵۰ روستا داراي ارتباطات بودند اما در زمان حاضر بالغ بر  52 هزار روستاي کشور از نعمت ارتباطات برخوردارند.
وي با تاکيد بر تلاش مسئولان براي جبران اين عقب ماندگي سنواتي، تصريح کرد: توسعه بخش ارتباطات کشور ،يک جريان بدون توقف است.
معاون وزير ارتباطات در عين حال در خصوص نارضايتي هاي فعلي مشترکان تلفن همراه از اختلالات موجود در شبکه سيار کشور گفت: ميزان شکايت مردم به تلفن شکايات ” ۰۹۹۹۰ ” از ۵ به ۲ درصد کاهش يافته است که نشان از بهبود شبکه تلفن همراه دارد.
وي يادآور شد: از هزار و ۳۵ شهر کشور تنها شهر تهران با مشکل کيفيت مواجه است که آن هم به دليل عدم يکپارچگي طراحي شبکه است.
اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه کيفيت شبکه تلفن همراه به مراتب رشد داشته است و باز طراحي شبکه در حال انجام است، تصريح کرد: بهبودهاي حاصله نشان از يکپارچه سازي شبکه تهران دارد.
به گفته وي ميزان قطع ناخواسته مکالمات تلفن همراه در کشور ما ۲/۲ درصد است که با متوسط دنيا که ۵/۱ درصد است فاصله دارد.
غفاريان با تاکيد بر اينکه از لحاظ وضعيت مقطعي در مقايسه با ديگر کشورهاي منطقه وضعيت مناسبي در بخش تلفن همراه نداريم خاطرنشان کرد:سرعت رشد در اين عرصه اهميت بيشتري داشته و در زمان حاضر نيز ايران از اين نظر بالاترين سرعت رشد را در بين کشورهاي منطقه دارد.
معاون وزير ارتباطات در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص تاخير در عرضه سهام مخابرات به بازار بورس گفت:خصوصي سازي از جمله اقدامات بسيار حساس و پيچيده وزارت ارتباطات است که با رايزني ها و هماهنگي هاي انجام شده ، شرکت مخابرات در ۲۶ اسفندماه پذيرش بورس شد.
دکتر غفاريان ادامه داد: اگرچه بعضي شرکت هاي استاني مخابرات در تراز سالي مالي زيان ده هستند، اما تراز تلفيقي ۳۱ شرکت مخابراتي براي حضور يکپارچه در بورس ،نشان از سوددهي اين شرکت دارد.
به گفته وي سود سالي مالي سال ۸۵ شرکت مخابرات ايران، هزار ميليارد تومان برآورد شده است. 
معاون وزير ارتباطات در خصوص ودايع مشترکان نيز گفت: ودايع به عنوان امانت نزد مخابرات محفوظ مي ماند و به محض آن که سهام مخابرات به اشتراک گذاشته شد وديعه هر مشترک ارائه خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ پروانه شرکت مخابرات ايران، سيم کارت هاي دائمي اين شرکت به قيمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه مي شود.
به گفته اين مقام مسئول همزمان با ورود تکنولوژي به کشور ، مباني فرهنگي آن رشد نکرده است به نحوي که با سرعت پيشرفت فناوري و متناسب با آن، قانونگذاري بايد صورت گيرد.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا