کاربران بانکداري همراه ۲۵ درصد افزايش خواهد داشت

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “فاين اکسترا”، اين تحقيق پيش بيني مي کند که از آنجا که بانک ها مي خواهند از تکنولوژي بهره گرفته و سرويس هاي جديد ارايه دهند، پذيرش بانکداري همراه در ۲ سال آينده در بازارهاي مهم اروپاي غربي به سرعت رشد خواهد داشت.اين تحقيق که …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “فاين اکسترا”، اين تحقيق پيش بيني مي کند که از آنجا که بانک ها مي خواهند از تکنولوژي بهره گرفته و سرويس هاي جديد ارايه دهند، پذيرش بانکداري همراه در ۲ سال آينده در بازارهاي مهم اروپاي غربي به سرعت رشد خواهد داشت.
اين تحقيق که در ۵ کشور اروپاي غربي شامل آلمان، فرانسه، ايتاليا، اسپانيا و انگليس صورت گرفت ، نشان مي دهد که به طور متوسط ۶ درصد افراد بالاي ۱۶ سال هم اکنون از بانکداري همراه استفاده مي کنند.
 آلمان کمترين ميزان کاربران را با ۴ درصد داشته، درحالي که در اسپانيا ۹ درصد بزرگسالان براي اين سرويس ها ثبت نام کرده اند.
طبق اين تحقيق در آلمان ۲۰ درصد بزرگسالان تا ۲ سال آينده از سرويس هاي بانکداري همراه استفاده خواهند کرد.
تحقيق “سلنت” نشان مي دهد که با توسعه در تکنولوژي موبايل و ميزان استفاده بالاي تلفن همراه در اروپا، بانک ها قادر هستند طيف وسيعي از سرويس هاي ارزش افزوده بانکداري همراه را ارايه دهند.
بانک هاي اروپايي پيش بيني کردند که موانع بانکداري همراه  از بين خواهد رفت و ارايه سرويس هاي مختلف بانک همراه با استفاده از تکنولوژي هاي WAP  و SMS  راه را براي گسترش آن هموار مي کند.
هم اکنون بانک هاي فرانسه و اسپانيا از نظر ارايه طيف وسيعي از سرويس هاي موبايلي رشد قبال توجه اي کرده اند و پس از اين دوکشور بانک هاي ايتاليا قرار دارند.
بانکداري همراه ادر بين کشورهاي مختلف از نظر تعدد و نوع سرويس متفاوت است وبراي مثال دراروپا سرويس هاي اطلاعاتي و SMS معمول تر هستند.
افزايش استفاده از سرويس هاي اينترنت همراه نيز منجر به افزايش تعداد افرادي که از سرويس هاي بانکداري اينترنت همراه استفاده مي کنند، خواهد شد.
طبق گزارش سلنت سهم کاربران بانکداري همراه اينترنتي در اروپاي غربي ۲۰۱۰ از ۵ درصد به ۱۸ درصد افزايش خواهد يافت.
اما با وجود توسعه تکنولوژي بانکداري همراه، هنوز اين سرويس با موانع مختلف مانند نگراني درباره امنيت، موارد تکنولوژيکي، هزينه اينترنت همراه و پايين بودن سطح آگاهي از سرويس روبرو است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا