راهکارهاي مختلف پليس استراليا براي مقابله با سرقت گوشي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “نيوز”، دزدي تلفن همراه در چند سال اخير در اين ايالت بسيار رواج پيدا کرده و پليس براي مقابله با دزدان سرويس text bomb طراحي کرد که يک پيام کوتاه به گوشي گم شده ارسال مي دهد و ريزتراشه هاي آن را از کار …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “نيوز”، دزدي تلفن همراه در چند سال اخير در اين ايالت بسيار رواج پيدا کرده و پليس براي مقابله با دزدان سرويس text bomb طراحي کرد که يک پيام کوتاه به گوشي گم شده ارسال مي دهد و ريزتراشه هاي آن را از کار مي افتد.
با از کار افتادن اين گوشي اطلاعات محرمانه ذخيره شده در آن از دست نمي رود و تنها صاحب گوشي مي تواند از آن استفاده کند.
وسيله ضد دزدي ديگري که براي پيدا کردن گوشي هاي تلفن همرا ه طراحي شده يک دستبند مغناطيسي است که پليس آن را به دست مي بندد و در صورت گم شدن تلفن همراه سيگنال هاي هشدار دهنده را دريافت مي کند.
صندلي هاي ضد دزدي، اختراع ديگر پليس اين شهر است که طوري طراحي شده که کيف روي آن به صورتي آويزان مي شود که امکان دزدي آن وجود ندارد.
اين صندلي ها در رستوران ها و فروشگاه هاي فروش مواد غذايي که بيشترين دزدي تلفن همراه در آنها اتفاق مي افتد، استفاده مي شود.
به گزارش مرکز پليس اين شهر در ده سال گذشته آمار دزدي هاي تلفن همراه چند برابر شده است.
تعداد کاربران در استراليا تا ژوئن ۲۰۰۶ميلادي حدود ۱۹ميليون و۸۰۰هزار نفرو ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۹۶.۹۵درصد بوده است.
در اين کشور۶اپراتور ارتباطي وجو دارد که تلسترا با ۹ميليون و۳۰۰هزار کاربر ررتبه اول را در ميان ديگر رقبايش دارا مي باشد.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا