تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور به ۳۶ ميليون رسيد

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني که در مراسم افتتاح ۱۱۷ پروژه مخابراتي استان مازندران سخن مي گفت، اظهار داشت:اگر نهادي باشد که بگويد امکاناتي از وزارت ارتباطات خواسته‌ايم اما واگذار نشده است، از طرف اين وزارتخانه به وي جايزه داده خواهد شد.وي گفت:چنانچه تمامي موسسات آموزشي تصميم به برقراري ارتباط با شبکه و استفاده …

به گزارش موبنا دکتر محمد سليماني که در مراسم افتتاح ۱۱۷ پروژه مخابراتي استان مازندران سخن مي گفت، اظهار داشت:اگر نهادي باشد که بگويد امکاناتي از وزارت ارتباطات خواسته‌ايم اما واگذار نشده است، از طرف اين وزارتخانه به وي جايزه داده خواهد شد.
وي گفت:چنانچه تمامي موسسات آموزشي تصميم به برقراري ارتباط با شبکه و استفاده از اين امکانات بگيرند، آمادگي کامل در جهت ارايه خدمات، وجود دارد.
سليماني با تاکيد بر اينکه نهضت اتصال دانشگاه‌ها به شبکه اينترنت کشور انجام شد افزود:با شرايط ايجاد شده، شبکه بانکي نيز به سرعت، به شبکه متصل مي شود.
وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه کشور ما در حوزه روستاها داراي شرايط خاص و ويژه‌اي است، تصريح کرد:طي ۲۹ سال گذشته در بخش ارتباطات توجه ويژه‌اي به روستاها و بخش کشاورزي شده است.
وي ادامه داد: در همين راستا، تاکنون به بيش از ۵۳ هزار روستا ارتباط رساني شده و تقريباً روستايي در کشور وجود ندارد که از نعمت ارتباطات بي‌بهره باشد.
دکتر سليماني با اشاره به وضعيت تلفن همراه در کشور تصريح کرد: تلفن همراه از سال ۷۳ به کشور ما وارد شد و تا سال ۸۴، تنها هفت ميليون سيم کارت در کشور داير شده بود.
وي خاطر نشان کرد: از سوي ديگر طي آن سال‌ها، يک بازار کاذب براي اين فناوري ايجاد شده و به عنوان يک کالاي قابل سرمايه‌گذاري تا سقف ۱۰ ميليون ريال خريد و فروش مي‌شد که در همين راستا، دولت نهم تصميم گرفت تا در جهت به روزرساني، اقداماتي انجام دهد که واگذاري سيم کارت و گسترش سريع شبکه از آن جمله است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با بيان اينکه در بخش گسترش پورت پرسرعت اينترنت اندکي ضعف وجود دارد، اظهار داشت: اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، طي سال جاري يک تحول عظيم ايجاد شده تا بتوانيم تا پايان امسال چند صد هزار پورت پرسرعت ايجاد کنيم.
سليماني با بيان اينکه يک کارگاه سازندگي در کشور شکل گرفته است تأکيد کرد: دولت نهم، ساده زيستي را در عمل ثابت کرد و امروز همه احساس مي‌کنند که نشاط و شور و هيجان انقلابي به وجود آمده است.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا