آنتن هاي BTS موجود در کشور براي نسل سوم تلفن همراه مناسب نيست

هادي حق بين در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: نسل سوم تلفن همراه مجهز به پهناي باند بالا و ماهواره است درحالي که پهناي باند شبکه اپراتورهاي تلفن همراه موجود در کشور کم است. وي با تاکيد براين که ارائه نسل سوم تلفن همراه بايد در همان ابتداي کاربه بخش خصوصي سپرده …

هادي حق بين در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: نسل سوم تلفن همراه مجهز به پهناي باند بالا و ماهواره است درحالي که پهناي باند شبکه اپراتورهاي تلفن همراه موجود در کشور کم است.
وي با تاکيد براين که ارائه نسل سوم تلفن همراه بايد در همان ابتداي کاربه بخش خصوصي سپرده شود، گفت:شرکت ها و اپراتورهاي دولتي نيز بايد به بخش خصوصي واگذار شود به نحوي که اين امر در اصل ۴۴ قانون اساسي و برنامه چشم انداز بيست ساله نظام مورد تاکيد قرار گرفته است.
دکتر حق بين تصريح کرد:به دليل سيستم پيچيده اداري موجود در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، بايد براي واگذاري خدمات و اپراتورها به بخش خصوصي از روش هاي مناسبي استفاده شود.
وي گفت: تلفن همراه از سيستمي برخوردار است که آينده درخشاني در تمام دنيا براي آن پيش بيني مي شود.
اين استاد دانشگاه يکي از دلايل پيشرفت درحوزه تلفن همراه را وجود شتاب و نوآوري در تکنولوژي گوشي ها دانست وگفت:در حال حاضر تکنولوژي گوشي ها با سرعت ، کيفيت و قابليت بالا در اختيار کاربران قرارمي گيرد.
وي بر توزيع مشترکان اپراتور اول بين ساير اپراتورها تاکيد کرد و افزود: هر اپراتوري که بتواند خدمات گسترده تري ارائه دهد و رضايت مشترکان را فراهم کند،امکان جذب تعداد مشترکان بيشتري را از بخش دولتي خواهد داشت.
حق بين خاطر نشان کرد: با توزيع مشترکان اپراتور اول بين ساير اپراتور ها،رقابت بر اساس کيفيت بين آنها ايجاد مي شود.
اپراتور سوم تلفن همراه بايد سرويس هاي مبتني بر نسل سوم شبکه موبايل را ارائه کند.
به دليل حفظ زيبا سازي شهري قرار است اپراتورهاي تلفن همراه کشور از آنتن هاي BTS مشاع استفاده کنند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا