رويکرد استفاده از تکنولوژي تلفن همراه در کشور بايد تغيير کند

محمد حسين رحيمي زاده در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: مشترکان تلفن همراه در کشور به ويژه جوانان براي استفاده درست از پيام کوتاه ( sms ) بايد آموزش ببينند که اين امر مي تواند به عنوان يکي از موضوعات آموزشي از مقاطع ابتدايي در مدارس تا دانشگاه ها در نظر گرفته شود.وي …

محمد حسين رحيمي زاده در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: مشترکان تلفن همراه در کشور به ويژه جوانان براي استفاده درست از پيام کوتاه ( sms ) بايد آموزش ببينند که اين امر مي تواند به عنوان يکي از موضوعات آموزشي از مقاطع ابتدايي در مدارس تا دانشگاه ها در نظر گرفته شود.
وي گفت:فرهنگ استفاده مناسب از فناوري سرويس پيام کوتاه (sms) هم اکنون در کشور وجود ندارد و بيشتر جنبه سرگرمي و غير ضروري آن ،مدنظر کاربران است.
رحيمي زاده در خصوص ضرورت استفاده مناسب از سرويس پيام کوتاه و افزايش توليد محتوا در اين سرويس تاکيد کرد: تغيير نگاه مردم ايران به تکنولوژي پيام کوتاه در کوتاه مدت ميسر نيست و به زمان و بستر سازي مناسب نياز دارد.
اين کارشناس ارشد ارتباطات گفت:استفاده از اين تکنولوژي جديد در جامعه ايراني به دليل نبود فرهنگ کافي با مشکلاتي روبرو شده است.
وي اظهارداشت : وضع قوانين و مقررات مشخص براي استفاده مناسب از اين تکنولوژي روز چه در زمينه محتوايي و چه درخصوص کاربرد آن در کشور ضروري است.
رحيمي زاده با تاکيد بر اين که رويکرد جامعه ايراني به سرويس پيام کوتاه بيشتر جنبه سرگرمي و تفريحي است، افزود : البته استفاده از اين سرويس براي تبليغات تجاري، پيام هاي مناسبتي مذهبي و اجتماعي، اطلاعات علمي و ادبي در حال گسترش است و برخي از نهادهاي دولتي و خصوصي براي اطلاع رساني و ارسال پيام هاي خاص از سرويس پيام کوتاه استفاده مي کنند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا