يک ميليارد نفر به کاربران تلفن همراه اضافه شد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا و به نقل از سايت “د آتلانتيک” طبق گزارش محققان Wireless Intelligence ، اين درحالي است که ۲۰ سال طول کشيد تا تعداد کاربران تلفن همراه جهان به يک ميليارد نفر برسد.هم اکنون شمار کاربران تلفن همراه براساس آمار منابع رسمي از مرز سه ميليارد نفر گذشته است و  …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا و به نقل از سايت “د آتلانتيک” طبق گزارش محققان Wireless Intelligence ، اين درحالي است که ۲۰ سال طول کشيد تا تعداد کاربران تلفن همراه جهان به يک ميليارد نفر برسد.
هم اکنون شمار کاربران تلفن همراه براساس آمار منابع رسمي از مرز سه ميليارد نفر گذشته است و  80 درصد جمعيت دنيا به نوعي تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستاند که اين ميزان در سال ۲۰۰۰ ميلادي ۴۰ درصد بوده است.
از زماني که طرح واگذاري مخابرات دولتي به شرکت هاي خصوصي و ارايه مجوز ها در کشورها آغاز شد، پوشش تلفن همراه نيز گسترش يافت.
برخلاف شبکه هاي تلفن ثابت که ساخت و نگهداري آن گران بوده و کاربران هم بايد آدرس ثابت و هم توانايي پرداخت هزينه ماهانه را داشته باشند، تلفن همراه انعطاف پذيرتر است.
به اعتقاد کارشناسان ، تلفن همراه براي اغلب کاربران وسيله اي عادي در کنار ساير تکنولوژي ها مانند تلفن ثابت، اتصالات اينترنت، تلويزيون، و اتومبيل است و براي برخي از افراد که راه هاي زيادي براي دسترسي به اطلاعات ندارند ، يک ابزار ضروري و مهم زندگي محسوب مي شود.
تلفن همراه همچنين موجب ارتقاء سبک زندگي و افزايش درآمد افراد مي شود، زيرا راحت تر با ديگران در ارتباط هستند.
موسسه Wireless Intelligence  در لندن داراي يک ميليون و ۲۵۰ هزار داده از يک هزار و ۱۳۰ شبکه در ۲۲۰ کشور است.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا