هوواوي چين و شرکت مخابرات ايران تفاهم‌نامه آموزشي امضا کردند

صابر فيضي در گفت وگو با خبرنگار “موبنا” هدف از امضاي اين تفاهم نامه را برگزاري دوره هاي آموزشي تکنولوژي هاي جديد و به روز مخابراتي عنوان کرد و اظهار داشت:طبق اين تفاهم‌نامه‌ شرکت هوواوي چين در ايران، دوره هاي آموزش منطقه اي برگزار خواهد کرد. وي با بيان اينکه حجم وسيعي از شبکه هاي …

صابر فيضي در گفت وگو با خبرنگار “موبنا” هدف از امضاي اين تفاهم نامه را برگزاري دوره هاي آموزشي تکنولوژي هاي جديد و به روز مخابراتي عنوان کرد و اظهار داشت:طبق اين تفاهم‌نامه‌ شرکت هوواوي چين در ايران، دوره هاي آموزش منطقه اي برگزار خواهد کرد. وي با بيان اينکه حجم وسيعي از شبکه هاي مخابراتي ايران را تجهيزات هوواي تشکيل مي دهد گفت:اين شرکت يكي از تامين‌كنندگان تجهيزات اپراتورها در تمام كشورهاي خاورميانه است.
فيضي يادآور شد:پيش از اين نيروهاي داخلي براي آموزش استفاده از تجهيزات خريداري شده به کشور چين اعزام مي شدند اما با ايجاد مركز آموزش منطقه‌اي در فولاد شهر اصفهان اين دوره ها در کشورمان برگزار مي شود.
به گفته مديرعامل شرکت مخابرات ايران ، مركز آموزش منطقه‌اي که در فولاد شهر اصفهان ايجاد شده است پايگاه آموزش منطقه اي مخابرات ايران و هوواوي چين خواهد بود.
وي با تاکيد بر اينکه شرکت مخابرات ايران امکانات دانشگاهي را فراهم خواهد کرد و تکنولوژي آموزشي و طراحي توسط اين شرکت چيني ارائه مي شود، گفت: بالغ بر يک سال است که بهره برداري از يک مرکز مناسب براي آموزش تکنولوژي هاي روز مخابراتي و بر اساس اصول اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) در دستور کار قرار گرفته است .
بر اساس اين تفاهم نامه نمايندگي‌هاي شركت هواوي ملزم خواهند بود که تجهيزات روز آموزشي و آزمايشگاهي خود را به ايران حمل و در مجتمع بين‌المللي فولاد شهر اصفهان نصب كنند.
حدود هفت سال است كه تجهيزات شركت هوواوي چين در شبکه مخابرات كشورمان نصب شده است.
شرکت مخابرات ايران سال گذشته نيز يک تفاهم نامه آموزشي با شرکت ZTE چين امضا کرد.
۱۲۸/ 14
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا