بازيافت تلفن همراه در هند به صنعتي جديد تبديل مي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت نيوز دات کام، در کشور هند گروهي از متخصصان گرد هم آمده اند و قصد دارند يک موسسه بازيافت موبايل در اين کشور تشکيل دهند.اين گروه روي گوشي هاي شرکت فنلاندي نوکيا تحقيق مي کنند و قصد دارند يک سري گوشي هاي بازيافتي را براي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت نيوز دات کام، در کشور هند گروهي از متخصصان گرد هم آمده اند و قصد دارند يک موسسه بازيافت موبايل در اين کشور تشکيل دهند.
اين گروه روي گوشي هاي شرکت فنلاندي نوکيا تحقيق مي کنند و قصد دارند يک سري گوشي هاي بازيافتي را براي بازارهاي نوظهور آماده کنند.
اين تيم همچنين در مکان هايي چون بازار و فروشگاه هاي تلفن همراه کشورهاي غنا، برزيل، ايران، هند، مصر، ازبکستان، ويتنام، چين و مغولستان به تحقيق و بررسي پرداخته اند و در نظر دارند تا ۱۵سال آينده سازندگان دستگاه هاي الکترونيکي را تحت تاثير قرار دهند.
اين گروه در تحقيقاتشان به اين نتيجه رسيدند که هيچ گونه محدوديتي براي بازيافت و تعمير گوشي هاي تلفن همراه وجود ندارد و تلفن همراه از رده خارج  با تعويض يک قطعه و ابزار حيات دوباره اي مي يابند.
در اغلب موارد دستگاه ها مي توانند تنها با يک پيچ گوشتي، بورس زدن و تميزکردن تعمير و بازيافت شوند و دوباره قابليت استفاده پيدا کنند.
به اين ترتيب اين کار سخت نيست و کاربران به راحتي مي توانند در صرف هزينه هاي اضافي صرفه جويي کنند.  
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا