همکاري چاينا موبايل و اپل در هاله اي از ابهام

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، “ونگ جيانگ ژو”مدير عامل چاينا در اين زمينه گفت:به رغم تمايل دو طرف براي افزايش همکاري ها، تبديل قراردادهاي تجاري از حالت غير رسمي به رسمي با تاخير مواجه شده است.وي با بيان اين که کاربران اين اپراتور خواستار همکاري آن  با اپل هستند ،گفت که با …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، “ونگ جيانگ ژو”مدير عامل چاينا در اين زمينه گفت:به رغم تمايل دو طرف براي افزايش همکاري ها، تبديل قراردادهاي تجاري از حالت غير رسمي به رسمي با تاخير مواجه شده است.
وي با بيان اين که کاربران اين اپراتور خواستار همکاري آن  با اپل هستند ،گفت که با وجود اين هيچ چارچوب زماني مشخصي براي اين مذاکرات در نظر گرفته نشده است.
ژو گفت: قرار بود مذاکرات رسمي به اين دوشرکت در ژانويه انجام گيرد که بنا به دلايلي به آينده موکول شد.
تحليلگران بازار معتقدند که همکاري اين دو شرکت با يکديگر مي تواند زمينه هاي گسترش رقابت اين اپراتور با چاينا يونيکام شرکت رقيب افزايش دهد.
مدير عامل چاينا موبايل گفت: يکي از شرايط اپل براي همکاري با اين اپراتور اختصاص ۲۰تا ۳۰درصد از هزينه کسب شده از کاربران چاينا موبايل  به اين شرکت امريکايي است.
وي افزود:تعداد کل کاربران چاينا موبايل حدود ۳۸۰ميليون نفر است که از اين تعداد حدود ۲۰۰ميليون نفر کاربر سرويس هاي دانلود موسيقي و آهنگ هستند.
ژو پيش بيني مي کند اين اپراتور بتواند نرخ رشد کاربران خود را با ارايه سرويس ها به نواحي روستايي و دوردست چين افزايش دهد.
تعداد کابران تلفن همراه چين تا ماه اگوست ۲۰۰۷ميلادي حدود ۵۱۵ميليون نفر و ضريب نفوذ آن ۳۹.۰۱درصد اعلام شده است.
دو اپراتور معروف اين کشور “چاينا موبايل”و “چاينا يونيکام” هستند و چاينا موبايل از نظر تعداد کاربران  در چين و سراسر جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است..
چين با مساحتي معادل  9ميليون و۵۷۲هزارو۹۰۰کيلومتر مربع و يک ميليارد و ۲۹۸ميليون و۸۴۸هزارنفر جمعيت در جنوب شرق آسيا واقع شده  و پايتخت آن پکن است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا