تلفن هاي همراه راهنماي توريستي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت داينديا، “ارنست پچتل و هانز گريگر “طراحان اين فناوري هدف خود  از ساخت چنين فناوري را رقابت با سيستم هاي ناوبري ماهواره اي اروپا و کمک به افرادي که به نقاط مختلف دنيا سفر مي کنند، ذکر کردند. اين فناوري جديد از ترکيب سه فناوري …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت داينديا، “ارنست پچتل و هانز گريگر “طراحان اين فناوري هدف خود  از ساخت چنين فناوري را رقابت با سيستم هاي ناوبري ماهواره اي اروپا و کمک به افرادي که به نقاط مختلف دنيا سفر مي کنند، ذکر کردند.
اين فناوري جديد از ترکيب سه فناوري مدرن که به عنوان سرويس هاي موقعيت و جهت ياب ناوبري ماهواره اي است، ساخته شده و همانند اينترنت اطلاعات را بازيافت مي کند.
براي استفاده از اين فناوري گردشگران لازم است با استفاده از دوربين تلفن همراه تصاوير مورد علاقه خود را عکسبرداري کرده و بخشي را به عنوان مکان نما انتخاب کنند، به اين شکل اطلاعاتي که از پيش روي موضوع انتخاب شده وجود دارد در زمان واقعي به تلفن همراه ارسال مي شود.
سازندگان  اين فناوري مي گويند که اين تصاوير مي تواند مربوط به يک ساختمان، بنا، کوه، يک درخت، يک اتفاق خاص مثلا يک جشنواره باشد.
ميزان اطلاعاتي که کاربر دريافت مي کند به خود کاربر بستگي دارد، اگر به اطلاعات بيشتري نياز دارد لازم است روي همان کليد بيشتر کليک کند به اين ترتيب جزييات بيشتري راجع به مکان و موضوع مورد نظردريافت مي کند.
پچتل يگي از طراحان اين سيستم مي گويد که  eye-Phone يک تصوير خوب از سيستم ناوبري ماهواره اي است.
وي افزود: سيستم eye-Phone  سيستم هوش مصنوعي و فناوري تشخيص موضوعي است که به وسيله نرم افزار آپولو کار مي کند و تا به حال در دنيا ساخته نشده نشده است.
وي مي افزايد: اين سيستم يک بخش نرم افزاري است که مي تواند موضوعات را با تصاوير تشخيص دهد و د واقع خود آموز بوده و پس از مدت زمان کوتاه با يک آموزش بسيار ساده مي تواند هر موضوعي را تشخيص دهد. 
 پچتل اميدوار است که نمونه اوليه اين فناوري طي سال ۲۰۰۸ آماده شده و طي ۱۲ تا ۱۸ ماه اپراتورهاي تلفن همراه بايد آمادگي خود را براي ارايه اين سرويس اعلام کنند.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا