ضريب امنيت باتري هاي Li-Ion افزايش مي بابد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”در گزارشي که در اين مورد منتشر شده آمده : اين باتري برغم دارا بودن امتيازهايي مانند داشتن  چگالي بالاي انرژي و ارتقا ولتاژآنها به بيش از چهار ولت معايب و مشکلات زيادي دارد که رفع آن امري ضروري است.از جمله مشکلات اين باتري ها اين است که …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”در گزارشي که در اين مورد منتشر شده آمده : اين باتري برغم دارا بودن امتيازهايي مانند داشتن  چگالي بالاي انرژي و ارتقا ولتاژآنها به بيش از چهار ولت معايب و مشکلات زيادي دارد که رفع آن امري ضروري است.
از جمله مشکلات اين باتري ها اين است که به دليل ويژگي هاي ارگانيکي خاص درجه فاسد شدن آنها به مرور زمان بالا مي رود که اين مساله موجب اشتعال اين باتري ها مي شود.
انفجار بعضي از باتري ها طي ساليان اخيز زنگ هشدار را  براي شرکت هاي توليد کننده به صدا در آورده است و مراکز ذيربط بويژه توليد کننگان تلفن همراه از شرکت ها خواستند که در بهينه سازي هر چه بهتر و سريع تر توليدات خود اقدامات لازم را انجام دهند.
“کاي کريستين مولر”يکي از محققان در  اين زمينه مي گويد :در حال تحقيق بر روي ابزاري هستيم که اين باتريها در مدت زمان طولاني در صورت فاسد شدن خاصيت اشتعال زايي نداشته باشند و در اين راه توانسته ايم به موفقيت هايي  دست يابيم.
وي گفت:نمونه اوليه اين باتري هم اکنون آماده است اما مدت ۳تا ۵ سال زمان لازم است تا آزمايش هاي لازم روي آن انجام شود و به مرحله بهره برداري برسد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا