ارايه سرويس هاي ماهواره اي تلفن همراه براي کمک به سيل زدگان زامبيا

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده اين حادثه حدود ۴۰۰هزار نفر از اهالي ۱۹منطقه اين کشور را بي خانمان کرده است که کمک رساني به حدود ۳۶هزار نفر از آنها انجام شده است.يکي از مقامات آگاه دراين باره گفت:اين سروس باعث تسريع و تسهيل ارتباطات تلفني جاده اي و هوايي …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده اين حادثه حدود ۴۰۰هزار نفر از اهالي ۱۹منطقه اين کشور را بي خانمان کرده است که کمک رساني به حدود ۳۶هزار نفر از آنها انجام شده است.
يکي از مقامات آگاه دراين باره گفت:اين سروس باعث تسريع و تسهيل ارتباطات تلفني جاده اي و هوايي و ايجاد هماهنگي بيشتر بين نيروهاي امدادي و تسريع خدمات امداد رساني انها خواهد شد.
اين مقام آگاه که نامش ذکر نشد ،همچنين افزود:اين فناوري مي تواند کمک شاياني در حوادث احتمالي پيش رو نيز داشته باشد.وي افزود:اتحاديه  اروپا اين سرويس را به وسيله تهيه کننده سريوس هاي ارتباطي دستي Thurayaو ترمينالهاي Inmarsat Global Area Networkارايه خواهد داد.
سازمان بين المللي ماهواره دريايي، سازمان بين المللي دريانوردي از سال ۱۹۶۶ ميلادي موضوع بهره برداري از فن آوري فضايي را در ارتباط با مخابرات دريايي مورد مطالعه قرارداد.
 در سال ۱۹۷۵ ميلادي كنوانسيوني به همين منظور تشكيل گرديد و بكارگيري INMARSAT در سال ۱۹۷۹ مورد توافق كشورهاي عضو قرار گرفت تا بالاخره از سال ۱۹۸۱ كار خود را آغاز كرد و با تصويب كنوانسيون هاي متمم در سالهاي ۱۹۸۵ و ۱۹۸۹ ميلادي، براي حمل و نقل هوايي و زميني نيز بكار گرفته شد.
Thurayaاسمي عربي براي تهيه کننده ماهواره هاي اتباط تلفني محلي است که سرويس هاي خود را به اروپا،خاورميانه و آفريقا ارايه مي دهد اما تمرکز اصلي آن به دست آوردن سهمي از بازار هاي آسياي شرقي،استراليا و آمريکاي جنوبي مي باشد.مقر اصلي اين شرکت در امارات متحده عربي مي باشد.
 از جمله ديگر اقدامات زامبيا براي همگام شدن با تکنولولوژي روز دنيا سرمايه گذاري۱.۲ميليارد دلاري  شرکت هاي مخابراتي اين کشور در زمينه فناوري مدرن فيبر نوري مي باشد.
زامبيا کشوري در مرکز آفريقاي جنوبي است که مساحت آن حدود ۷۵۲هزارو۶۱۴کيلومتر مربع و جمعيت آن بيش از ۱۰ميليون نفر مي باشد.
 پايتخت اين کشور “لوزاکا”است.
زامبيا سه اپراتور فعال دارد اما از تعداد کاربران و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور اطلاع دقيقي در دست نيست .
۱۳۴/۱۴ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا