اینترنت بی سیم داتک تا چهار ماه دیگر در تهران راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، بابک ارشد امروز “یکشنبه ” در مراسم امضای قرارداد راه اندازی پروژه وایمکس (Wimax) تهران اظهارداشت: این قرارداد میان گروه شرکت های داتک و سامسونگ الکترونیک در سه فاز تعریف شده است و حجم کل قرارداد ۵۰ میلیون دلارمی باشد.وی با بیان اینکه فاز دوم این قرارداد تا …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، بابک ارشد امروز “یکشنبه ” در مراسم امضای قرارداد راه اندازی پروژه وایمکس (Wimax) تهران اظهارداشت: این قرارداد میان گروه شرکت های داتک و سامسونگ الکترونیک در سه فاز تعریف شده است و حجم کل قرارداد ۵۰ میلیون دلارمی باشد.
وی با بیان اینکه فاز دوم این قرارداد تا شش ماه دیگر به بهره برداری می رسد ، گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری کل شهر تهران تحت پوشش شبکه وایمکس داتک قرار گیرد.
ارشد با اشاره به اینکه طبق پروانه صادره برای داتک ، این شرکت شهر تهران را تحت پوشش شبکه وایمکس خود قرار خواهد داد، افزود: حدود یک ماه است که این شرکت بصورت آزمایشی سرویس وایمکس خود را در برخی نقاط تهران راه اندازی کرده است.
وی درباره انتخاب سامسونگ الکترونیک به عنوان شریک این پروژه گفت: قیمت پیشنهادی سامسونگ ۳۰ درصد نسبت به رقبای چینی ارزان تر بود و ضمن اینکه این شرکت مجری راه اندازی بزرگترین شبکه وایمکس در دنیا نیز بوده و از کیفیت کار بالایی برخودار است.
مدیرعامل گروه شرکت های داتک گفت: سرویس های ارائه شده توسط داتک از ۱۲۸کیلو بیت برثانیه تا چهارمگابیت برثانیه تعیین شده و طبق قانون برای کاربران خانگی محدودیت ارائه پهنای باند بالاتر از ۱۲۸ کیلو وجود دارد.
وی درباره نرخ سرویس های وایمکس داتک نیز اظهارداشت: نرخ پایه وایمکس داتک از ۲۰۰ هزار ریال که ارزان ترین سرویس به شمار می رود آغاز و تا حدود ۱۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.
ارشد سرعت بالای بهره برداری از سرویس وایمکس برای کاربران و کیفیت این سرویس را از دلایل پیشی گرفتن وایمکس نسبت به ” ای دی اس ال ” دانست و گفت: در سرویس وایمکس همانند “ای دی اس ال” سرویس محدود و حجمی خواهیم داشت که نرخ این دو سرویس برای مشتریان متفاوت است.
وی پیش بینی کرد تا چند سال آینده تعداد قابل توجهی از کاربران پهنای باند وسیع را کاربران وایمکس تشکیل دهند.
مدیرعامل شرکت داتک با اشاره به وجود برخی رقبا در بازار وایمکس گفت: پیش بینی می کنیم داتک ۳۰ تا ۳۵ درصد سهم بازار این سرویس در تهران را به خود اختصاص دهد.
در این مراسم ” وون ساب کیم ” معاون اجرایی سامسونگ الکترونیک نیز با ابراز خوشحالی از همکاری با شرکت های ایرانی و به خصوص گروه شرکت های داتک برای ارائه سرویس وایمکس گفت: سامسونگ اکنون ۲۳۰ هزار مشتری وایمکس در کره جنوبی دارد.
وی افزود: سامسونگ به عنوان یکی از رائه دهندگان وایمکس در دنیا قصد دارد، این سرویس را با کیفیت مناسب در ایران نیز عرضه کند.
یادآور می شود که قرارداد راه اندازی و تامین تجهیزات پروژه وایمکس (Wimax) تهران بزرگ به امضای فرهاد زرگری مدیرعامل شرکت شمص تامین از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و وون ساب کین (Kim,Woonsub) معاون اجرایی سامسونگ الکترونیک رسید.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا