تعمیرات اندروید یاد بگیریم یا آیفون؟

امروزه، استفاده از گوشی‌های هوشمند در روزمره به‌ شدت افزایش یافته است. اگر علاقه‌ مند به انجام تعمیرات موبایل هستید، باید از تفاوت‌های فنی و تخصصی بین تعمیرات گوشی‌های آیفون و اندروید آگاه باشید.

در این مقاله، به بررسی اصلی‌ ترین تفاوت‌های تعمیرات گوشی‌های آیفون و اندروید می‌ پردازیم و به شما در انتخاب بین یادگیری تعمیرات آیفون یا اندروید کمک می ‌کنیم.

سیستم عامل اندروید

اندروید یک سیستم عامل پرکاربرد است که در اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌شود. این سیستم عامل برپایه هسته پیشرفته لینوکس توسعه یافته است و ساختار آن بر مبنای لینوکس است. با توجه به استفاده گسترده‌ای که کاربران از گوشی‌های اندرویدی دارند، این سیستم عامل به رتبه اول در میان سیستم‌عامل‌ها قرار گرفته ‌است.

روش کار با اندروید به این صورت است که شرکت‌هایی که می‌خواهند از این سیستم عامل در گوشی‌های خود استفاده کنند، مبلغی به عنوان حق استفاده به گوگل پرداخت می‌کنند. اولین نسخه اندروید سال ۲۰۰۸ وارد بازار شد و از آن زمان تا به امروز، نسخه‌های دیگری از این سیستم عامل منتشر شده‌اند.

نوشته های مشابه

با توجه به توسعه و پیشرفت‌های بی‌شماری که اندروید تاکنون داشته است، این سیستم عامل همچنان به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین انتخاب‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها شناخته می‌شود.

 

سیستم عامل آیفون

برند مشهور اپل، حاصل تلاش استیو جابز و همکارانش است و اولین نسخه از آیفون در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این گوشی‌ها با سیستم عامل iOS کار می‌کنند که تفاوت‌های زیادی با گوشی‌های اندروید دارد. با وجود اینکه آیفون‌ها محبوبیت بسیاری دارند، اما برخی از قابلیت‌های آن‌ در کشور ما قابل اجرا نیستند و این موضوع باعث شده استفاده از این گوشی‌ها در برخی موارد سخت ‌تر شود.

از نظر تعمیرات، ساختار و نرم‌افزارهای اپل با اندروید متفاوت است و این باعث می‌شود تعمیرات آیفون‌ها متفاوت‌ تر باشد. شرکت اپل تأکید بر استفاده از قطعات اورجینال دارد و همچنین تعمیر نرم‌افزار این سیستم کار ساده‌ای نیست که هر کسی بتواند انجام دهد. تعمیر گوشی‌های آیفون، نیازمند متخصصینی با تسلط کافی بر روی سیستم عامل iOS است. به همین دلیل، مراجعه به مراکز تعمیراتی که متخصصین مجرب و حرفه‌ای دارند، مانند مرکز رایان کمپانی، برای تعمیر آیفون‌ها اهمیت بسیاری دارد. این کار به جلوگیری از احتمال رخ دادن مشکلات بیشتر وحفظ سلامت و عملکرد بهتر گوشی کمک می‌کند.

 

تفاوت تعمیر آیفون و اندروید

در دنیای تعمیرات گوشی‌های هوشمند، یکی از دلیل هایی که تفاوت‌های قابل توجهی بین آیفون و اندروید ایجاد می‌کند، مربوط به سخت‌ افزار این دو دستگاه است. هرچند پردازنده، حافظه، صفحه نمایش و دوربین اجزای اساسی هر دو دستگاه محسوب می‌شود، اما طراحی و نوع این قطعات در آیفون و اندروید کاملاً متفاوت است.

یکی دیگر از تفاوت‌های میان آیفون و اندروید، دسترسی به قطعات جایگزین می‌باشد. دراندروید، قطعات جایگزین برای تعمیرات به راحتی در دسترس هستند و معمولاً قیمت کمتری دارند. اما، در آیفون به دلیل استفاده از قطعات اورجینال، قیمت قطعات جایگزین بیشتر و تعمیرات معمولاً پیچیده‌ تر و زمان‌ برتر هستند.

تعمیر سخت‌افزاری در اندروید به دلیل متنوع بودن سخت‌افزارها و قطعات جایگزین آسان‌ تر است. تعمیرکاران می‌توانند به راحتی قطعات معیوب را تعویض کنند. اما در آیفون به دلیل استفاده از قطعات اورجینال، تعمیرات پیچیده ‌تر و نیازمند تجهیزات و تخصص بیشتری است.

و در نهایت، هزینه تعمیر سخت‌افزاری در اندروید به دلیل استفاده از قطعات جایگزین کمتر است. اما در آیفون به دلیل استفاده از قطعات اورجینال و تعمیرات تخصصی، هزینه تعمیرات اغلب بیشتر از اندروید است.

 

هزینه های تعمیرات آیفون و اندروید

در دنیای تعمیرات گوشی‌های هوشمند، بحث هزینه‌های تعمیرات برای کاربران اهمیت دارد، و این موضوع برای گوشی‌های آیفون و اندروید متفاوت است. برای درک بهتر این موضوع، نیاز است تفاوت‌های اصلی در هزینه‌های تعمیرات این دو دستگاه را بررسی کنیم.

  1. هزینه قطعات جایگزین: یکی از موارد مهم که تفاوت‌های اساسی بین تعمیرات آیفون و اندروید ایجاد می‌کند، قیمت قطعات جایگزین است. در اندروید، قطعات جایگزین برای تعمیر سخت ‌افزاری به راحتی در دسترس هستند. که معمولا باعث کاهش هزینه‌ برای مشتریان می ‌شود. اما در آیفون به دلیل استفاده از قطعات اورجینال ، قیمت قطعات جایگزین بیشتر و تعمیرات معمولاً گران ‌تر هستند..
  2. هزینه نرم‌افزاری: هزینه نرم‌افزاری در این دو سیستم عامل تفاوت دارد. در اندروید، به دلیل دسترسی راحت به نرم‌افزارها و امکان دریافت آنها از منابع مختلف، هزینه نرم ‌افزاری معمولاً کمتر است. اما در آیفون، به دلیل خرید نرم‌افزارها از App Store و همچنین تعمیرات تخصصی نرم ‌افزاری، هزینه نرم ‌افزاری بیشتر از اندروید است.

 

 

بازار کار و درآمد تعمیر آیفون

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور، تعمیرات آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید، سودآوری بیشتری دارد و بازار کار این حوزه پر رونق تر است. میزان سود و درآمد حاصل از تعمیرات آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید به دلیل استفاده از قطعات اورجینال و همچنین نیاز به تعمیر در مراکز تخصصی اپل، بسیار بیشتر از گوشی های اندروید می‌ باشد. این مسئله باعث شده که تعمیرات آیفون به یک بازار پرسود و پرطرفدار تبدیل شود.

علاوه بر هزینه‌های بیشتر، تعمیرات آیفون نیازمند تخصص و تجهیزات خاص هستند. این موضوع باعث می‌شود تعداد مراکز تعمیر آیفون در سراسر کشور کمتر از گوشی‌های اندروید باشد. این کمبود مراکز تعمیر آیفون، فرصت‌های شغلی بهتری ایجاد می‌کند که در نتیجه بازار کار تعمیرات آیفون به خصوص برای افراد متخصص و ماهر پررونق ‌تر می‌شود.

انتخاب ورود به بازار کار تعمیرات آیفون به عنوان یک فرصت کسب درآمد و کسب و کار موفق، نیازمند آگاهی، تخصص و کیفیت خدمات است تا از این بازار پرسود بهره مند شوید و رضایت مشتریان را جلب کنید.

 

دوره تعمیرات موبایل

در صورت تمایل به یادگیری تخصصی در زمینه تعمیرات موبایل پیشنهاد میکنیم اگر به تعمیرات آیفون علاقه مندید به مرکز آموزش تعمیرات تخصصی محصولات اپل “رایان کمپانی” مراجعه کنید. این مرکز به عنوان یک مرکز معتبر آموزش تعمیر آیفون‌ و سایر محصولات اپل شناخته می‌شود و دوره‌های بسیار تخصصی و با کیفیت را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. با شرکت کردن دردوره‌های تعمیرات موبایل رایان کمپانی، شما میتوانید تخصص و مهارت‌های لازم برای تعمیرات پیشرفته دستگاه‌های آیفون را یاد بگیرید و به یک تعمیرکار حرفه‌ای تبدیل شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا