یک میلیون خط تلفن ثابت امسال واگذار می شود

  محمدرضا حاجی محمدی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل مخابرات کرمانشاه افزود: اکنون ۲۹ میلیون خط تلفن ثابت با ضریب نفوذی ۳۷ و نیم درصد و بیش از ۶۱ میلیون تلفن همراه با ضریب نفوذی بیش از ۷۵ درصد واگذار شده است. وی ادامه داد: جمع ضریب نفوذ واگذاری تلفن ثابت و همراه بیش …

 

محمدرضا حاجی محمدی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل مخابرات کرمانشاه افزود: اکنون ۲۹ میلیون خط تلفن ثابت با ضریب نفوذی ۳۷ و نیم درصد و بیش از ۶۱ میلیون تلفن همراه با ضریب نفوذی بیش از ۷۵ درصد واگذار شده است.

وی ادامه داد: جمع ضریب نفوذ واگذاری تلفن ثابت و همراه بیش از ۱۰۰ درصد در کشور بوده و این بدان معناست که هر خانواده ایرانی یک تلفن ثابت یا همراه یا هر دو آن را در دست دارد.

حاجی محمدی با بیان اینکه قبل از خصوصی شدن شرکت مخابرات مجوزی برای واگذاری اینترنت نداشتیم، افزود: پس از خصوصی سازی در سال های اخیر بیش از چهار میلیون پورت اینترنت پرسرعت به مشترکان واگذار شده و امسال نیز واگذاری بیش از سه میلیون پورت پرسرعت را در دست اقدام داریم.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۴ هزار سایت بی.تی.اس در ۷۲ هزار کیلومتر جاده های کشور پوشش داده شده و جی.اس.ام نیز حجم قابل ملاحظه ای از جاده های روستایی را پوشش داده است و در یک هزار و ۲۳۹ شهر شبکه تلفن همراه وجود دارد.

** از سال ۸۲ تاکنون افزایش تعرفه نداشته ایم

معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: از سال ۸۲ تاکنون افزایش تعرفه نداشته ایم و بررسی هایی برای افزایش تعرفه انجام شده است.

دولت یازدهم وعده هایی به منظور بازنگری در تعرفه مخابرات داده و این امر در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده است تا شاهد تعدیل در تعرفه ها باشیم.

وی درخصوص برنامه های شرکت مخابرات ایران گفت: مهاجرت به شبکه آی.پی و نوسازی در شبکه ارتباط شهری از شاخص ترین برنامه های این شرکت است.

حاجی محمدی با بیان اینکه کدسازی بزرگترین اقدام شرکت در سال گذشته بود ادامه داد: اکنون ۳۱ کد استانی در کشور وجود دارد که این امر خواسته دولت در راستای سهولت در ارتباطات است و امروز این کدها در هر استان با هزینه ای به میزان ۳۰ ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هزینه ارتباطی بین استانی با قیمت اندک ۳۳۰ ریالی تعیین شده اظهار کرد: این کاهش هزینه به دلیل اجرای طرح هم کدسازی برای مخابرات ضررهایی به دنبال داشته و موجب کاهش درآمد شرکت به میزان متوسط ۱۰ تا ۱۲درصد شده چنانچه در برخی از استان ها شاهد کاهش درآمد ۲۵ درصدی شرکت مخابرات نیز بوده ایم.

به گفته وی، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی شرکت مخابرات در سال جاری در نظر گرفته شده است.

** دسترسی بیش از ۵۳ هزار روستا به ارتباطات تلفنی

وی در زمینه خدمات شرکت مخابرات ایران در روستاها ادامه داد: ۵۳ هزار روستا دارای ارتباطات تلفنی هستند و دفتر خدمات ارتباطی در۱۰ هزار روستا وجود دارد و شاهد افزایش تلفن های همگانی در سراسر کشور هستیم.

حاجی محمدی همگرایی بین سرویس های ثابت و همراه را از دیگر اقدامات شرکت مخابرات بیان کرد وگفت: نخستین جلسه برای استفاده از قابلیت های سرویس های ثابت وهمراه با عنوان اف.ام.سی برگزار شد تا از قابلیت های این دو شرکت حداکثر استفاده شود.

وی تصریح کرد: اپراتو ایران زیرساخت شهری را در اختیار دارد و باید بتوانیم در تعامل با اپراتورهای دیگر حداکثر استفاده را ببریم و رقابت را به مشارکت تبدیل کنیم.

این مسوول با بیان اینکه وضعیت ارتباطات در دنیا و در کشور رشد قابل ملاحظه ای دارد گفت: مخابرات و اطلاعات بستر اساسی توسعه در همه بخش هاست و امروزه کمترخانه ای پیدا می شود که در آن ابزار اطلاعاتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ۲۷ اردیبهشت به عنوان سالروز جهانی جامعه اطلاعاتی ادامه داد: سال جاری توسط اتحادیه جهانی مخابرات به نام سال فناوری ارتباطات به عنوان محرک نوآوری نامگذاری شده و باید دانست که بستر مخابراتی زمینه ای برای نوآوری در تمامی جوامع است.

حاجی محمدی افزود: با ورود تلفن همراه شاهد رکود تلفن ثابت بوده ایم و در سال های اخیر ورود اینترنت جانشینی برای تلفن همراه شده که وجود آن موجب پیدایش آموزش، بهداشت و دولتی الکترونیک شده است.

در این مراسم مسیب قبادیان به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مخابرات استان کرمانشاه معرفی و از شهاب لطفعلی مدیرعامل سابق این شرکت قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا