تولید تراشه A11 برای آیفون جدید آغاز شد

پیش‌بینی شده است شرکت «تی‌اِس‌ام‌سی» تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تراشه A11 تولید کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «تی‌اِس‌ام‌سی» یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان محسوب می‌شود و بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال کمی وجود داشت که نسل بعدی تراشه‌های موبایلی اپل را این شرکت تولید کند. به هر حال هم‌اکنون تایید شد که این شرکت تایوانی قرارداد خود را با اپل نهایی کرده است تا تولید انبوه تراشه A11 برای نسل بعدی آیفون و آیپد آغاز شود. این تراشه مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری تولید می‌شود.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد تراشه موبایلی A11 منتشر نشده است. با این وجود شرکت  «تی‌اِس‌ام‌سی» از قبل پیش‌بینی کرده بود تراشه‌های ۱۰ نانومتری نسبت به مدل کنونی ۲۰ درصد توان بیشتر ارایه می‌دهند و ۴۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند.

تولید تراشه A11 برای آیفون جدید آغاز شد

بر این اساس طراحان تراشه در شرکت اپل فرصت مناسبی در اختیار دارند تا بتوانند تحول بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند و نسل جدید قابلیت‌ها و امکانات موبایلی را در اختیار کاربران بگذارند. پیش‌بینی شده است شرکت «تی‌اِس‌ام‌سی» تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تراشه A11 تولید کند.

علاوه بر این، «تی‌اِس‌ام‌سی» درخواست تولید تراشه‌های ۱۲ نانومتری را هم از شرکت‌های «اِنویدیا»، «مدیاتِک»، «سیلیکون موشِن»، و «های‌سیلیکون» دریافت کرده است. در حالی که بخش اعظم گوشی‌های هوشمند پیشرفته در بازار مبتنی بر تراشه ۱۲ نانومتری فعالیت می‌کنند، پیش‌بینی شده است پرچمداران گوشی ها در سال ۲۰۱۸ میلادی با تراشه ۷ نانومتری به دست کاربران جهانی برسند.

شرکت سامسونگ هم‌اکنون در حال انجام آزمایش‌های لازم روی مدل ۷ نانومتری تراشه «اکسینوس» است و شرکت کوالکام نیز نمونه اولیه تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» مبتنی بر فناوری ۷ نانومتری را تولید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا