۱۰ درصد بیماران دیابتی در کشور کودک هستند

رئیس انجمن غدد اطفال ایران با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون نفر در کشور درگیر بیماری دیابت هستند، گفت: حدود ۱۰ درصد این بیماران، کودک هستند و تغذیه ناسالم و تغییرات شیوه زندگی از دلایل افزایش این بیماری به شمار می‌رود.

موبنا – به گزارش خبرنگار موبنا، علی ربانی در حاشیه همایش معرفی قلم انسولین لِوِمیر، اظهار داشت: ابتلا به بیماری دیابت در ایران رو به افزایش است و در کشور ما حدود ۵ میلیون نفر درگیر دیابت هستند؛ البته شمار دقیق مبتلایان به دیابت به عنوان یک بیماری خاموش در همه جای دنیا از جمله ایران هیچ‌گاه به دست نمی‌آید و تمام آمارهای ارائه شده در این زمینه تخمینی است.
وی افزود: متوسط هزینه درمان یک بیمار دیابتی یا بیمار بستری شده در ایران در خوش‌بینانه‌ترین حالت بین ۲ میلیون تومان در سال است که در مجموع چیزی معادل یک هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان هزینه بستری این بیماران در کشور می‌شود که این مبلغ در بدبینانه‌ترین حالت می‌تواند به ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز برسد.
رئیس انجمن غدد اطفال ایران ادامه داد: از مجموع یک صد بیمار دیابتی در ایران، ۳۰ نفر آنها بستری می‌شوند و این در حالی است که هزینه بخش درمان سرپایی بیشتر است. بنابراین می‌توانیم بگوییم در بدبینانه‌ترین حالت، سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌شود.
علی ربانی
ربانی گفت: برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ باید از عواملی مانند تحرک نداشتن، مصرف مواد غذایی نامناسب مانند فست‌فودها و قرار گرفتن در محیط‌های استر‌س‌زا، خودداری شود.
به گفته رئیس انجمن غدد اطفال ایران، حدود ۱۰ درصد بیماران دیابتی در کشور کودک هستند و این مسأله رو به افزایش بوده چرا که چاقی نسبت به گذشته بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه ۳ نوع دیابت بالغین، کودکان و دیابت نوع بارداری وجود دارد، گفت: در همه دنیا به دلیل تغییرات شیوه زندگی و تغییر استفاده از تغذیه‌های سالم، این بیماری رو به گسترش بوده است.
ربانی خاطرنشان کرد: دیابت در مادران باردار نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت عدم کنترل آن جنین در شکم مادر آسیب خواهد دید.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا