عملیات اجرایی احداث مدرن ترین کارخانه تولید انسولین خاورمیانه ماه آینده آغاز می شود

مدیرعامل شرکت نوونوردیسک پارس اعلام کرد: عملیات اجرایی احداث مدرن ترین کارخانه تولید انسولین خاورمیانه حداکثر تا ماه آینده در ایران آغاز می شود.

موبنا – “جم اوزنج” در حاشیه همایش معرفی قلم انسولین لومیر در تهران با بیان این مطلب اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این واحد مدرن صنعتی، بجای واردات داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی، ایران به جمع کشورهای صادرکننده داروهای جدید مورد نیازاین بیماران در سطح منطقه تبدیل شود.
مدیرعامل نوونوردیسک پارس درباره ویژگیهای محصول جدید ارائه شده در ایران گفت: قلم انسولین لومیر(levemir) در حال حاضر ایمن ترین قلم انسولین موجود در سطح جهان برای بیماران دیابتی است.
جم اوزنج
وی تاکید کرد: از دیگر ویژگی های انسولین لومیر، در کنار اثر طولانی آن که موجب کنترل مناسب با یک بار تزریق در روز افراد دیابیتی نوع ۱ و ۲ می شود ، می توان به ایمنی بسیار بالای آن اشاره کرد که موجب شده تا اف دی ای انسولین لومیر را جهت استفاده در دوران بارداری ، شیر دهی و همچنین کودکان از دو سالگی ایمن بداند.
“جم اوزنج” افزود: از دیگر مزایای انسولین لومیر ، افزایش وزن کمتر آن در مقایسه با انسولین ان پی اچ و گلارژین است که موجب می شود نگرانی از اثر افزایش وزن ناشی از مصرف انسولین در بیماران کاهش یاید.
جم اوزنج
وی درباره تولید این محصول در ایران هم گفت: همزمان با بهره برداری از کارخانه ، این محصول هم در ایران تولید خواهد شد.
“جم اوزنج” با اشاره به تفاهمنامه ای که با سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت برای احداث این واحد صورت گرفته اظهارداشت: انتظار می رود اجرای این پروژه حدود ۵ سال به طول انجامد و برای اجرای این طرح حدود ۷۰ میلیون یورو سرمایه گذاری مستقیم خارجی صورت می گیرد.
شایان ذکر است انسولین لومیر که در حال حاضر در بیش از ۱۱۴ کشور دنیا در حال استفاده است و روزانه حدود سه و نیم میلیون فرد دیابتی از آن استفاده می کنند ، یک انسولین پایه با طول اثر تا ۲۴ ساعت می باشد که در قلم فلکس پن ارایه شده است.
جم اوزنج
ابتلا به بیماری دیابت در ایران روبه افزایش است . در کشور ما حدود ۵ میلیون نفر درگیر دیابت هستند. البته شمار دقیق مبتلایان به دیابت به عنوان یک بیماری خاموش در همه جای دنیا ازجمله ایران هیچگاه به دست نمی آید و تمام آمارهای ارایه شده در این زمینه تخمینی است.
متوسط هزینه درمان یک بیمار دیابتی یا بیمار بستری شده در ایران در خوشبینانه حالت بین دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال است که در مجموع چیزی معادل یکهزار و ۴۷۲ میلیارد تومان هزینه بستری این بیماران می شود که این مبلغ در بدبینانه ترین حالت می تواند به ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز برسد.
جم اوزنج
از مجموع یکصد بیمار دیابتی در ایران ۳۰ نفر آنان بستری می شوند و این درحالیست که هزینه بخش درمان سرپایی بیشتر است، بنابراین می توانیم بگوییم در بدبینانه ترین حالت، سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه می شود.
برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ باید از عواملی مانند سکون و نداشتن تحرک جسمی ، مصرف موادغذایی نامناسب مانند فست فودها و کار و زندگی در محیط های استرس زا اجتناب شود.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا