جدیدترین خبرها از «نبرد موصل»؛ ارتش عراق به ۲۰ کیلومتری جنوب موصل رسید

موبنا -عملیات آزادسازی موصل سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت ۲ بامداد امروز (۲۶ مهر ۱۳۹۵) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد. کیفیت مشارکت نیروهای پیشمرگه، حضور یا عدم نیروهای الحشد الشعبی، سرنوشت موصل پس از آزادی، دخالت نیروهای ترکیه، ساماندهی …

موبنا -عملیات آزادسازی موصل سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت ۲ بامداد امروز (۲۶ مهر ۱۳۹۵) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد.
کیفیت مشارکت نیروهای پیشمرگه، حضور یا عدم نیروهای الحشد الشعبی، سرنوشت موصل پس از آزادی، دخالت نیروهای ترکیه، ساماندهی آوارگان و حفظ جان شهروندان عادی از جمله مسائل عمده‌ای است که آغاز عملیات را با تأخیر مواجه کرد.
از روز یکشنبه که مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از توافق بین اربیل و دولت مرکزی عراق خبر داد، شمارش معکوس شروع عملیات آغاز شد.
اینگونه که به نظر می‌رسد، نیروهای پیشمرگه «حیدر العبادی» را به عنوان فرماندهی کل نیروهای مسلح پذیرفته‌اند و طبق منابع خبری این همان خواسته‌ای بود که العبادی در سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل از اوباما خواسته بود.
شهر موصل مرکز استان نینوی به عنوان سومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد و بصره محسوب می‌شود و استان نینوی با ۳۲ شهر بزرگ و کوچک پس از استان الانبار دومین استان بزرگ عراق است.
در عملیات «نبرد موصل»، نیروهای ارتش، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، الحشد الشعبی، پلیس استان نینوی و برخی نیروهای محلی از جمله الحشد الوطنی از سمت جنوب و منطقه القیاره (۶۵ کیلومتری جنوب موصل)، عملیات را آغاز کردند و نیروهای پیشمرگه نیز از سمت شرق در ۲۵ کیلومتری موصل حضور دارند.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

دکمه بازگشت به بالا