هشدار! واتس‌اپ طلایی حیله هکرهاست

موبنا – به گزارش ایندیپندنت، با توجه به سیاست‌های رمزگذاری اپلیکیشن واتس‌اپ، کاربران هنگام فرستادن یا دریافت پیام‌های متنی، تصویری و ویدیویی یا اشتراک اسناد احساس امنیت می‌کنند. هرچند این بدان معنی نیست که شما مختارید وقتی بحث کلاهبردای به میان می‌آید، فریفته شوید. ممکن است شما پیامی دریافت کنید که شما را به ارتقای …

موبنا – به گزارش ایندیپندنت، با توجه به سیاست‌های رمزگذاری اپلیکیشن واتس‌اپ، کاربران هنگام فرستادن یا دریافت پیام‌های متنی، تصویری و ویدیویی یا اشتراک اسناد احساس امنیت می‌کنند. هرچند این بدان معنی نیست که شما مختارید وقتی بحث کلاهبردای به میان می‌آید، فریفته شوید.

ممکن است شما پیامی دریافت کنید که شما را به ارتقای نسخه منحصربه‌فردی از این پیام‌رسان معروف دعوت کند که واتس‌اپ طلایی نامیده می‌شود. اما آگاه باشید هر کاری که انجام می‌دهید، لینک دعوت را باز نکنید. واتس‌اپ طلایی چیزی جز کلاهبرداری نیست و اگر لینک را باز کنید، بدافزاری بر گوشی هوشمند شما نصب می‌شود که می‌تواند اطلاعات شخصی شما را سرقت کند.

چندین کاربر گزارش دادند که دعوت به ارتقای واتس‌اپ طلایی برایشان ارسال شده است. این موضوع فریبنده است، زیرا به عنوان نسخه منحصربه‌فردی تبلیغ می‌شود که توسط افراد مشهور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که دارای قابلیت‌های جعلی جدید است که واقعا می‌تواند کاربر را به طمع بیندازد.

این قابلیت‌ها شامل توانایی چت ویدیویی، فرستادن ۱۰۰ تصویر در یک زمان و حذف پیام‌ها بعد از خوانده شدن می‌شوند که البته طبق گزارش‌ها به زودی به این اپلیکیشن افزوده می‌شوند.

این پیام حاوی یک لینک است که می‌گوید کاربران می‌توانند واتس‌اپ طلایی را دانلود کنند، با این وجود به جای انتقال به یک وب‌سایت مناسب یا ا‌پ‌استورها، این لینک کاربر را به وب‌سایتی هدایت می‌کند که پر از بدافزار است. نوع دقیق بدافزاری که در این شرایط می‌تواند بر روی گوشی شما نصب شود شناخته‌شده نیست، اما منجر به این خواهد شد که به هکرها توانایی دسترسی اطلاعات ورود و کلمه عبور شما را بدهد که برای جاسوسی یا ضبط هر آنچه که بر روی دستگاهتان دارید، استفاده شود.

این پیام این‌طور آغاز می‌شود: «بالاخره راز نسخه طلایی واتس‌اپ فاش شد» و این کافی است که شما را آگاه کند. با دیدن این پیام، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که آن را بلافاصله بدون اینکه باز کنید، از بین ببرید.

بالاخره با یک میلیارد کاربر فعال، هکرهای پشت این بدافزار این پتانسیل را دارند که آسیب‌هایی جدی را ایجاد کنند. بنابراین مسیر امن را انتخاب کنید و صبورانه منتظر باشید که قابلیت‌های جدید توسط خود شرکت اضافه شود.

گزارش شده است که این حیله دستگاه‌های اندروید را بیشتر از iOS هدف قرار می‌دهد. همچنین اهمیت دارد که شما برای زمانی که اشتباهی بر روی لینک کلیک کردید، نرم‌افزار آنتی‌ویروس مناسبی را دانلود کنید.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا