سناریوهای جدید گرانی گاز به دولت ارائه شد

موبنا – با گذشت کمتر از یکسال از افزایش ۱۵ درصدی قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری، طرح جدید گرانی دوباره بهای این حامل انرژی پرطرفدار بار دیگر در دولت تدبیر و امید کلید خورد. بر این اساس سناریوهای افزایش قیمت گاز طبیعی بخش خانگی و تجاری از سوی شرکت ملی گاز به وزارت …

موبنا – با گذشت کمتر از یکسال از افزایش ۱۵ درصدی قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری، طرح جدید گرانی دوباره بهای این حامل انرژی پرطرفدار بار دیگر در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

بر این اساس سناریوهای افزایش قیمت گاز طبیعی بخش خانگی و تجاری از سوی شرکت ملی گاز به وزارت نفت و در نهایت برای تصمیم گیری به هیات دولت ارسال شده است.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در گفتگو با تایید ارسال سناریوهای افزایش قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری، گفت: در حال حاضر هیچ گونه تغییری در تعرفه و قیمت‌های فروش گاز به مشترکان خانگی و تجاری اتخاذ نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت گاز نداریم، اما سناریوهای مختلف اصلاح قیمت گاز به دولت ارسال شده و در دست مطالعه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در صورتی که یکی از سناریوهای افزایش قیمت گاز طبیعی در هیات دولت مصوب و ابلاغ شود، شرکت ملی گاز این سناریو را اجرایی خواهد کرد.

از این رو درحالی سناریوهای جدید گرانی قیمت گاز در دولت مراحل ارزیابی و بررسی خود را پشت سر می‌گذارد که خرداد ماه سال گذشته مصوبه افزایش ۱۵ درصدی قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری از سوی دولت به شرکت گاز ابلاغ شده بود.

به عبارت دیگر، پس از افزایش ۲۰ درصدی قیمت گاز در فروردین ماه سال ۱۳۹۳، بهای این حامل انرژی پاک خرداد ماه سال گذشته هم ۱۵ درصد افزایش یافت تا با افزایش جدید قیمت‌ها متوسط قیمت زمستانی گاز که پس از افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۳۹۳ از مترمکعبی ۷۰ تومان به ۸۴ تومان رسیده و با افزایش جدید ۱۵ درصدی این قیمت سال ۱۳۹۴ به ۹۶ تومان به ازای هر مترمکعب رسیده باشد.

از سوی دیگر، قیمت و تعرفه گاز تابستانی سال ۱۳۹۳ پس از افزایش ۲۰ درصدی عملا از ۱۲۰ به ۱۴۴ تومان رسید و با افزایش ۱۵ درصدی سال گذشته این قیمت به ۱۵۰ تومان رسیده است.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا