اولین پردازنده ۱۰ هسته‌ای برادول اینتل در eBay رویت شد

موبنا – بالارده‌ترین پردازنده‌ی پلتفرم X99 در حال حاضر ۵۹۶۰X است که از ۸ هسته‌ی فیزیکی و ۱۶ هسته‌ی مجازی (threads) بهره می‌برد. بر اساس گزارش‌های متعدد از منابع داخلی، این پردازنده قرار است توسط ۶۹۵۰X جایگزین شود که مجهز به ۱۰ هسته‌ی فیزیکی و ۲۰ هسته‌ی مجازی است. ۶۹۵۰X احتمالاً ۲۵ مگابایت حافظه‌ی کش …

موبنا – بالارده‌ترین پردازنده‌ی پلتفرم X99 در حال حاضر ۵۹۶۰X است که از ۸ هسته‌ی فیزیکی و ۱۶ هسته‌ی مجازی (threads) بهره می‌برد. بر اساس گزارش‌های متعدد از منابع داخلی، این پردازنده قرار است توسط ۶۹۵۰X جایگزین شود که مجهز به ۱۰ هسته‌ی فیزیکی و ۲۰ هسته‌ی مجازی است. ۶۹۵۰X احتمالاً ۲۵ مگابایت حافظه‌ی کش سطح ۳ (L3) خواهد داشت و حداقل قیمت آن ۱۵۰۰ دلار خواهد بود. برای مقایسه ۵۹۶۰X در زمان عرضه تنها ۹۹۹ دلار قیمت داشت. اطلاعات مربوط به پردازنده‌های برادول-ای تا به امروز به خوبی توسط اینتل مخفی نگه داشته می‌شدند و سایت‌های خبری برای نمایش دادن ظاهر محصول جدید اینتل مجبور بودند تنها از تصاویر رندر شده استفاده کنند؛ تا اینکه ۶۹۵۰X، ۶۸۵۰K و ۶۹۰۰K به طرز عجیبی قبل از معرفی رسمی توسط اینتل، بر روی سایت ای‌بی قرار گرفتند.

اولین پردازنده ۱۰ هسته‌ای برادول اینتل در eBay رویت شد

همانطور که مشاهده می‌کنید با توجه به درج عبارت «Intel Confidential» بر روی پردازنده، این نمونه فروشی نیست و احتمالاً برای مقاصد آزمایشی در اختیار یک شرکت و یا یکی از کارمندان قرار گرفته است. در حالی که قیمت سی‌پی‌یو ۱۷۵۰ دلار ذکر شده است، نمی‌توان چندان به این عدد اعتماد کرد، چرا که کسی که آن را برای فروش در سایت قرار داده است احتمالاً از این موضوع خبر دارد که چنین کالایی غیر قابل فروش است.

سی پی یو اینتل در ای بی

پایین‌رده‌ترین محصول این خانواده از پردازنده‌های جدید اینتل نیز ۵۷۵ دلار قیمت خواهد داشت و قرار است جایگزین پردازنده‌ی مشهور ۵۸۲۰K شود. این موضوع از آنجا مشخص می‌شود که تفاوت قیمت چندانی بین ۵۸۲۰K و ۶۷۰۰K وجود ندارد.

سی پی یو اینتل در ای بی

در اینجا می‌بینیم که i7-6900K دارای فرکانس پردازشی ۳.۲ گیگاهرتز و توان مصرفی ۱۴۰ وات است. این پردازنده نیز احتمالاً جایگزین اینتل برای ۵۹۳۰K خواهد بود.

چارت زیر بهبود‌های نسل‌های مختلف پردازنده‌های اینتل از لحاظ پروسه تولید، ظرفیت حافظه، توان مصرفی و موارد دیگر را نشان می‌دهد. متاسفانه در حال حاظر اطلاعاتی درباره‌ی حداکثر خطوط PCI-E و حداکثر کلاک پردازنده‌های برادول-ای در دست نیست.

پردازنده های اینتل

 منبع: زومیت| نویسنده: مسعود توکلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا