تئاتر در اولویت دولت است + جنتی

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که امشب ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار شد، گفت: جشنواره سی وچهارم ویژگی های برجسته ای داشت که نمی توان به راحتی از آن گذشت. بیشتر آثار حضور یافته در جشنواره قبلا به صحنه رفته بودند …

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که امشب ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار شد، گفت: جشنواره سی وچهارم ویژگی های برجسته ای داشت که نمی توان به راحتی از آن گذشت. بیشتر آثار حضور یافته در جشنواره قبلا به صحنه رفته بودند و از این نظر امکان رقابت هنرمندان شهرستانی نیز فراهم می شد. ۷۷ اثر صحنه ای از ۴ نسل در جشنواره حضور داشت که حضور این ۴ نسل از کارگردانان ایرانی نشان داد پیشکسوتان و جوانان در عین تنوع سلایق هنری در کنار هم کار می کنند که این امر نویدبخش انتقال بیش از شش دهه هنر نمایش به نسل های مختلف است.

وی تصریح کرد: آثار خیابانی در این دوره به دلیل محتوای اجتماعی شان مورد استقبال واقع شدند؛ امسال حضور آثاری با مضمون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جشنواره نشان دهنده این بود که نه تنها ارزش های انقلاب کم رنگ نشده اند بلکه توجه بیشتری به این ارزش ها وجود دارد. تئاتر در اولویت دولت است؛ تئاتر همچنان در اولویت سبد حمایتی دولت در بخش فرهنگ و هنر قرار دارد. امیدوارم تبادلات فرهنگی هنری در دوران پساتحریم با کشورهای صاحب تئاتر دنیا افزایش یابد.

جنتی با اشاره به اهتمام وزارت ارشاد در سال جاری به حل مشکلات تئاتر گفت: از این پس نیز این مسیر را تا کاهش و یا رفع این مشکلات ادامه می دهد. امسال از جانب دولت سال تئاتر نامیده شده بود که به دلیل اهمیت هنر نمایش امسال را سال تئاتر اعلام کردیم که هدف از این نامگذاری این بود که در جهت گسترش فضاهای نمایشی و همچنین حمایت از هنرمندان، حمایتی صورت بگیرد. نمونه آن هم بازسازی تئاتر شهر است که همین بازسازی و مرمت در سالن های برخی از شهرستانها هم انجام گرفته است.

وزیر ارشاد در پایان اظهار داشت: البته کارهایی که در طول امسال انجام شده به هیچ وجه برای ما راضی کننده نبوده است چون دولت در حال حاضر در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دارد. در پایان برای تمامی هنرمندان هنر ریشه دار نمایش آرزوی توفیق و تعالی دارم.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا