ماجرای دو واحد «برجام» در دانشگاه چیست؟ +عکس

«مگر تحریم ها برداشته نشد، پس چرا من هنوز، از آوردن نام تو تحریمم!» این آخرین ورژن از شعر جوانان دلباخته ای است که منتظر بودند بلکه با برجام به فرجام برسند و دمی با معشوق بیاسایند، اما دل‌ها بسوزد از غم این شاعر بیچاره که هنوز درگیر تحریم نام معشوق است. ای داد و …

«مگر تحریم ها برداشته نشد، پس چرا من هنوز، از آوردن نام تو تحریمم!» این آخرین ورژن از شعر جوانان دلباخته ای است که منتظر بودند بلکه با برجام به فرجام برسند و دمی با معشوق بیاسایند، اما دل‌ها بسوزد از غم این شاعر بیچاره که هنوز درگیر تحریم نام معشوق است. ای داد و ای بسی فغان! شنیده بودیم آب خوردن ما هم به تحریم‌ها ربط دارد، اما به جانِ برجام این یکی نوبر است. همزاد پنداری با رئیس جمهور تا چه حد! حالا آقای دولت! پاسخ دهید چرا این بنده خدا هنوز تحریم است؟ مگر نه اینکه می‌گویید تحریم بی تحریم و همه چیز آرومه، پس بفرمایید جواب این بچه را بدهید؛ چرا هنوز..؟!

 

البته با این وجود نباید منکر زحمات مسئولان از نماینده‌های مجلس گرفته که یک رُبعه سر و ته برجام را به هم آوردند تا تیم مذاکره کننده که در لحظه‌های سخت و جانکاه با این دشمن خبیث یعنی آمریکا و ایادی از آستین بیرون‌زده‌ی آن پای میز مذاکره نشستند، شد. اگر پای درد دل ظریف الممالک بنشینید چه قصه‌ها از لحظات سخت و چندش آوری که با کری حرف می‌زده برایمان خواهد گفت؛ غمِ نان اگر بگذارد! یقیناً از خون دلی که موقع دست دادن به اوباما خورده خواهد گفت و برای ما اشک‌ها خواهد ریخت. از این که پس از دست دادن خودجوش با اوباما دست‌هایش را چندین بار با مایع دستشویی خوش رنگ شسته تا ردی از دستان خون‌چکان آنان روی دستش باقی نمانده باشد.

نباید زحمات تیم ارشد را نادیده بگیریم، خاصه زمانی که برای ما عکس یهویی از مذاکره می‌گرفتند و در اینستاگرام پست می‌کردند! به هر ترتیب اگر بنا است آهی از عمق وجود ظریف و دوستانش دامن‌گیر دودمان‌مان نشود، باید منصف بود و برجام را که تنها در لغو تحریم یک جوان عاشق بی اثر بوده، بهانه ای برای گرفتن ایرادهای بنی اسرائیلی از تیم زحمت‌کش نکنیم.

همین جا به طور خودجوش و خیلی یکهویی یادی باید کرد از یکی از سخنان گهربار وزیر محبوب خارجه‌ی کشورمان، که فرمودند: آن لحظه اعلام بیانیه یک حال عجیبی بود! البته بیشتر در مورد این «حال» توضیحی داده نشده و نمی‌توان از اعماق قلب این مرد باخبر شد، هرچه بوده اما قدر مسلم یک حال عجیب و غریبی بوده که اصلاً نگو و نپرس! چیزی شبیه معجزاتی که با برجام ممکن شده است.

دستاوردهای برجام

گذشته از اینکه برجام حس خوبی است که یک نفر همه را به خاطرش پس زده، دستاوردهای دیگری هم برجای مانده است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

۱.      لغو همه تحریم‌ها: در اقدامی بی نظیر با اجرایی شدن برجام، هرچه تحریم بود دود شد رفت هوا، اما از آنجا که کدخدای نایس ما خیلی دلش به حال مردم سوخته بود و می‌دانست ایرانی‌ها کلاً به تحریم عادت کردند و بی آن دمی نمی‌توانند سر کنند، در چشم بر هم زدنی تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد. خبرها حاکی از این است که در همان دو سه دقیقه ای که مدعی شدند تحریم‌ها لغو شده جمع کثیری از مردم شال و کلاه کرده بودند برای برای مهاجرت به کره شمالی، چه اینکه معتقد بودند هوای بدون تحریم برای سلامتی مضر است، که البته با بصیرت و خیرخواهی مُجدانه عموسام و رفقا با تحریم‌های نو، بی‌خیال جلای وطن شده و به حیاتشان در همین آب و خاک ادامه دادند.

۲.      کاهش قیمت نفت: این دستاورد دولت پاکدست اصلاً از معجزه چند متری آن طرف‌تر بود! دستاوردی که باعث خواهد شد قیمت بنزین کاهش یافته و ملت با خیال راحت باک ماشین‌های خارجی شان را که همین زودی‌ها قرار است از در و دیوار مرزهای آبی-خاکی به کشور وارد شوند پر کرده و جاده چالوس را مملو از ملت خوشحال و همیشه در صحنه خواهد کرد. البته روایتی متواتر در این روزها تاکید دارد که تحریم‌های طیاره و ما یَتعلق بِه نیز برداشته شده و قرار است به نیت ۱۱۴ سوره قرآن، ۱۱۴ دستگاه طیارهی جدید هم خریداری شود، آن قدر که می‌توان این به بعد با هواپیما در شهر تردد کرد که جای بسی خرسندی است.

۳.      برگزاری کلاس‌های درسی پر محتوا با موضوع برجام در مدارس: این دستاورد به‌تازگی به وسیله مدیرکل آموزش و پرورش تهران رونمایی شده است. او اعلام کرده باید کلاس‌هایی در مدارس با موضوع برجام برگزار شود تا دانش آموزان عمق این دستاورد بزرگ را بهتر درک کنند. البته می‌توان پیشنهاد دیگری هم داشت و این موضوع را فقط به مدارس محدود نکرد. اصلاً باید مجلس لایحه دو فوریتی برای اضافه کردن دو واحد برجام اجباری به دروس دانشجویان را طرح و تصویب کند. به قول شاعر مگه برجام چه کم از ترکمانچای دارد؟! چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید! حتی پیشنهاد می‌شود امتحان پایان ترم هم از کل متن برجام به همراه ۵ ضمیمه برگزار شود و مجید خان تخت‌روانچی هم طراح سوالات باشد.

در همین راستا نمونه ای از سوالات پیشنهادی که می‌توان طرح کرد، به شرح زیر است: ۱. متن کامل برجام چند صفحه بود؟ با رسم شکل توضیح دهید. ۲. تیم مذاکره کننده هسته ای چند نفر بودند و در مذاکرات دقیقاً چه می‌گفتند؟ ۳. میزان مقاومت مشخصه بتن استفاده شده در قلب راکتور اراک بر اساس آیین نامه بتن ایران و نمونه‌های استوانه ای استاندارد بر حسب مگاپاسکال چقدر بود؟ ۴. بازی بُرد-برد چیست و از چه زمانی در سیاست خارجه پیدا شده است؟ ۵. «سلطان مذاکره» صفت تاریخی کدام شخصیت خندان کشور است؟

ماجرای دو واحد «برجام» در دانشگاه چیست؟ +عکس

البته موارد دیگری مثل افزایش قیمت سکه، افزایش قیمت ارز و نزول ارزش سهام در بازار بورس از دیگر دستاوردهای برجام است که بیشترین منفعتش برای دلالان زحمت کش بازار است و به آنها کمک می‌کند در شرایط بهتری رشد و نمو کنند.

 سوال نظر سنجی

اما در انتهای از مخاطبان محترم درخواست می‌شود با توجه به دستاوردهای بسیاری که از برجام عاید مملکت شده و مجال پرداخت به آنها نیست، به نظرسنجی زیر پاسخ داده و در نهایت نفری یک عدد سانتریفیوژ مختص مقاصد صلح جویانه هم‌چون آب سیب گیری  و انهدام هسته آلبالو دریافت نمایند:

به نظر شما پس از برجام و در مرکز تحقیقاتی فردو در مورد چه چیزهایی تحقیق می‌ شود؟

الف- نقش زرافه‌ها در جلوگیری از رشد بی‌اندازه درختان سوزنی برگ منطقه جنگل‌های حاره‌ای جنوب شرقی آسیا

ب- نحوه عبور از رو کود!

ج- نحوه عبور از زیر کود!

د- نحوه عبور از توی کود

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا