با انجام این معامله بورس ایران به دنیا معرفی می‌شود

۸ هزار میلیارد تومان به ارزش معاملات بازار سهام اضافه می‌شود    محمد رضا رهبر ـ نایب رییس شرکت بورس و کارگزار عرضه کننده سهام بلوکی شرکت مخابرات ـ در گفت‌گو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وضعیت و موقعیت بازار سرمایه را برای عرضه بلوکی مناسب ارزیابی کرد و گفت: بزرگترین معامله تاریخ ایران …

۸ هزار میلیارد تومان به ارزش معاملات بازار سهام اضافه می‌شود    
محمد رضا رهبر ـ نایب رییس شرکت بورس و کارگزار عرضه کننده سهام بلوکی شرکت مخابرات ـ در گفت‌گو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وضعیت و موقعیت بازار سرمایه را برای عرضه بلوکی مناسب ارزیابی کرد و گفت: بزرگترین معامله تاریخ ایران در روز ۲۵ شهریور انجام شده و با این معامله بورس ایران به دنیا بیشتر معرفی می‌شود.
وی انجام معامله با این حجم را در دنیا بی نظیر دانست و افزود: با انجام معامله بلوکی شرکت مخابرات گام بزرگی در جهت اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی براداشته شده و ارزش و حجم معاملات بازار سرمایه افزایش می‌یابد.
رهبر به تاثیر معامله بلوکی روی سهام شرکت مخابرات اشاره و خاطرنشان کرد: طبیعی است که انجام این معامله روی سهام شرکت مخابرات اثر مثبت خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که سهم مخابرات در نماد عادی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل کارگزاری حافظ در ادامه افزایش حجم معاملات را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد: با انجام معامله بلوک ۵۰ درصدی شرکت مخابرات حداقل ۸ هزار میلیارد تومان به ارزش معامله افزوده شده و حجم معاملات افزایش می‌یابد که با این افزایش، نسبت سهام داد و ستد شده، ارزش کل بازار را افزایش می‌دهد.
به گفته رهبر نسبت سهام معامله شده به ارزش بازار یکی از شاخص‌های مورد توجه در بازار سرمایه دنیاست که با انجام بلوک مخابرات و افزایش این نسبت بورس تهران در ردیف سایر بورس‌های دنیا مطرح می‌شود.
وی یادآور شد: گروه‌های متقاضی خرید فرصت دارند تا درخواست خود را مطرح کرده و تایید صلاحیت شوند.
به گزارش ایسنا ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۲۷ سهم معادل ۵۰ درصد به اضافه یک سهم از سهام شرکت مخابرات به قیمت پایه هر سهم سه هزار و ۴۰۰ ریال در بازار اول بورس به صورت ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد اقساط، ۲۵ شهریور از سوی کارگزاری حافظ عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا