دیتاسنتر ملی تا یک ماه آینده به همه سازمان های دولتی سرویس می دهد

محمدباقر ظهوری فر در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره روند اجرای پروژه دیتاسنترملی اظهار داشت: در زمان حاضر پیمانکار اجرای این پروژه مشخص شده است و تا یک ماه آینده دیتاسنتر ملی سرویس دهی خود را آغاز می کند.وی با تاکید بر اینکه این پروژه به پیمانکار داخلی بخش خصوصی سپرده …

محمدباقر ظهوری فر در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره روند اجرای پروژه دیتاسنترملی اظهار داشت: در زمان حاضر پیمانکار اجرای این پروژه مشخص شده است و تا یک ماه آینده دیتاسنتر ملی سرویس دهی خود را آغاز می کند.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه به پیمانکار داخلی بخش خصوصی سپرده شده است ، گفت: مرحله آزمایشی پروژه مرکز داده ملی به اتمام رسیده و طرح کامل آن از ماه آینده قابل اجرا است.
به گفته ظهوری فر با بهره برداری از دیتاسنتر ملی ، اطلاعات کلیه سازمان های دولتی در این مرکز ذخیره و سرویس دهی می شود.
وی افزود: یکی از سرویس هایی که قرار است از طریق دیتاسنتر ارائه شود میزبانی (هاستینگ ) سایت های دولتی است تا امنیت آن تضمین شده باشد.
به گزارش موبنا مسائل امنیتی، مدیریت اطلاعات در داخل و جلوگیری از هک کردن و دسترسی به اطلاعات از جمله مهم ترین دلایلی بود که میل به ایجاد دیتاسنتر ملی را در ساختار حکومتی و نهادهای دولتی از سال ۸۰ به وجود آورد؛ میلی که بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آغاز بحث از آن به عنوان یکی از الزامات و واجبات یاد کرده بود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا