سودهای میلیارد دلاری آی تی برای اقتصاد

در حال حاضر و بعنوان مثال، در سال ۲۰۰۷ گردش مالی صنعت بازی رایانه ای حدود ۴۲ میلیارد دلار بوده است. از این مقدار ۱۹ میلیارد دلار سهم آمریکا، ۱۴ میلیارد دلار سهم اروپا و ۹ میلیارد دلار بقیه سهم سایر کشورهای دنیا و عمدتا کشورهایی مثل ژاپن و آسیای جنوب شرقی بوده است.شرکت های …

در حال حاضر و بعنوان مثال، در سال ۲۰۰۷ گردش مالی صنعت بازی رایانه ای حدود ۴۲ میلیارد دلار بوده است. از این مقدار ۱۹ میلیارد دلار سهم آمریکا، ۱۴ میلیارد دلار سهم اروپا و ۹ میلیارد دلار بقیه سهم سایر کشورهای دنیا و عمدتا کشورهایی مثل ژاپن و آسیای جنوب شرقی بوده است.
شرکت های بزرگی چون مایکروسافت، گوگل، یاهو و نیز شرکت های چند ملیتی مانند
HP و DELL در دنیا جزو ۱۰۰ برند معتبر و پولساز به شمار می آیند.
براساس برخی ارزیابی های درآمد برخی از شرکت های آی تی با درآمد ناخالص سالانه کشورها برابری می کند.این امر نشان از حجم بالای گردش پول در این شرکت ها است.
در حال حاضر صنعت و اقتصاد آی تی در دنیا جزو بخش های اثرگذار است.
بسیاری از کشورها با بهره جستن از آی تی توانسته اند تحولات عظیمی در بدنه اقتصاد و صنعت و حتی عرصه های اجتماعی خود پدید آورند.
اکنون در کشورهای پیشرفته و حتی در حال توسعه نرم افزار و تولیدات نرم افزار در دوران رکود فعلی اقتصاد جهانی اهرم نجات بخش شده است.
کشور هند از جمله این کشورها است که توانسته با استفاده از توان علمی و دانشجویی خود به قطب اول جهان در تولید نرم افزار بویژه برای شرکت های معتبری چون مایکروسافت مبدل شود.
با تمام این تفاسیر در ایران به آی تی همچنان به فن درجه چندمی و کمکی نگاه می شود.از آی تی در بانک ها و برخی مراکز دولتی و خصوصی برای حسابداری و غیره استفاده می شود.
در صورتی که می توان با کمی درایت و آینده نگری بسیاری از معضلات فعلی اقتصاد و اجتماع را با کمک صنعت آی تی از بین برد.
می توان به جای نیروی انسانی از رایانه بهره گرفت و از نیروی انسانی تنها فکر و ایده گرفت.کاری که بسیاری از کشورها بدان واقف هستند و اکنون به این سمت حرکت می کنند.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا