۹۵ درصد بازار گوشی تلفن همراه قاچاق است

 “علی نظری ” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری  موبنا اظهار داشت: نهادهای مسئول باید با سیاست های جدید خود برخورد جدی واساسی به منظورجلوگیری از توزیع کالا هایی که از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار کشور می شوند، داشته باشند.وی افزود: تعرفه فعلی واردات تلفن همراه (۲۵ درصدی)، مشکلاتی را در مسیر …

 “علی نظری ” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری  موبنا اظهار داشت: نهادهای مسئول باید با سیاست های جدید خود برخورد جدی واساسی به منظورجلوگیری از توزیع کالا هایی که از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار کشور می شوند، داشته باشند.
وی افزود: تعرفه فعلی واردات تلفن همراه (۲۵ درصدی)، مشکلاتی را در مسیر ادامه فعالیت گسترده شرکت های قانونی ایجاد کرده است.
نظری با اشاره به در اختیار گرفتن بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار به قاچاقچیان گفت: با ادامه این وضعیت، شرایط بازار تلفن همراه در کشور نابسامان  است و به همین دلیل تنها باید شاهد رشد روز افزون فعالیت قاچاقچیان گوشی در بازار باشیم.
به گفته این کارشناس امروزه گوشی تلفن همراه در سبد خانواده جای گرفته است، در شرایط فعلی با فعالیت شرکت ارتباطات سیار،تالیا ، ایرانسل ،اسپادان و اپراتور کیش در مجموع نزدیک به ۴۶ میلیون سیم کارت در کشور فعال شده و این آمار بیانگر استفاده اکثر مردم کشور از این تکنولوژی است.
وی ادامه داد:باید نهادهای مسوول توجه ویژه ای به تولید و واردات گوشی تلفن همراه داشته باشد، چرا که با ادامه این شرایط نه تنها مردم متضرر می شوند بلکه فعالیت قانونی وارد کنندگان این محصول نیز کاملا محدود می شود.
نظری خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان اصلی ترین مرجع در زمینه قانون گذاری کشور در جهت تعدیل تعرفه واردات گوشی تلفن همراه باید اقدامات اساسی انجام دهد.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا