وزیر ارتباطات دولت دهم، تکلیف نهاد راهبری فناوری اطلاعات را مشخص کند

“بهمن برزگر” روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، در مورد انتظارات و خواسته های فعالان حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: نخستین درخواست فعالان این حوزه، تعیین یک نهاد واحد برای راهبری فناوری اطلاعات در کشور است.وی با اشاره به فعالیت شورای عالی اطلاع رسانی، شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات، معاونت منابع و …

“بهمن برزگر” روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، در مورد انتظارات و خواسته های فعالان حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: نخستین درخواست فعالان این حوزه، تعیین یک نهاد واحد برای راهبری فناوری اطلاعات در کشور است.
وی با اشاره به فعالیت شورای عالی اطلاع رسانی، شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات، معاونت منابع و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، گفت: این نهادها بصورت موازی در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند و فعالیت نهادهای موازی که سبب تداخل در وظایف می شوند غیرقانونی است و وزیر آینده ارتباطات باید، فکری برای این موضوع بکند.
برزگر گفت: در وزارتخانه ای که با نام ارتباطات و فناوری اطلاعات خوانده می شود، در دوره های گذشته از فناوری اطلاعات غفلت شده و انتظار فعالان این حوزه توجه بیشتر دولت به این بخش است.
وی افزود: وزیر پیشنهادی ارتباطات به طور روشن بیان کند که با بخش فناوری اطلاعات چه کار می خواهد بکند، موضوعی که تاکنون لاینحل مانده است.
این کارشناس با تاکید بر استقلال رگولاتوری در کشور گفت: حراست از نهاد تنظیم مقررات و استقلال رگولاتوری از دیگر خواسته های فعالان حوزه فناوری اطلاعات است.
برزگر افزود: تقاضای دیگر ما تعریف حوزه عمل شبکه مادر مخابراتی و رقابتی کردن آن است
تا هزینه های خدمات زیرساخت کاهش یابد.
وی افزود: دولت دهم باید بدنبال کاهش بهای تمام شده خدمات فناوری اطلاعات باشد و از ایجاد انحصار جدید خصوصی در قالب فروش سهام مخابرات جلوگیری کند.
این کارشناس گفت: فروش سیم مسی که تمام خدمات فناوری اطلاعات به آن وابسته است، در زمان حاضر در انحصار شرکت مخابرات است که با واگذاری آن به بخش خصوصی، به طور طبیعی این انحصار نیز منتقل خواهد شد.
برزگر افزود: شکل گیری انحصار در بخش خصوصی می تواند بسیار مخرب تر باشد و وزارت آتی ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به این موضوع کلیدی توجه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا