ویندوز ۷ ، ناجی مایکروسافت

به عقیده این قلم ویندوز ویستای مایکروسافت را هم می توان به عنوان اشتباه یازدهم مایکروسافت در نظر گرفت. این سیستم عامل که در ابتدا قرار بود با اسم رمز لانگ هورن به معنای شاخ بلند به بازار عرضه شود ، به ویستا به معنای دورنما تغییر نام داد. همه ما زمانی را به یاد …

به عقیده این قلم ویندوز ویستای مایکروسافت را هم می توان به عنوان اشتباه یازدهم مایکروسافت در نظر گرفت. این سیستم عامل که در ابتدا قرار بود با اسم رمز لانگ هورن به معنای شاخ بلند به بازار عرضه شود ، به ویستا به معنای دورنما تغییر نام داد. همه ما زمانی را به یاد می آوریم که این سیستم عامل پس از تاخیری چند ماهه به بازار عرضه شد. در همان ابتدا مشخص شد بارزترین مشخصاتی که مایکروسافت از آنها به عنوان نقطه برتری ویستا نسبت به سایر سیستم عامل ها نام برده بود از این ویندوز جا مانده اند. به عنوان نمونه می توان به قابلیت Winfs اشاره کرد. این تکنولوژی در واقع یک فایل سیستم بود که موجب می شد سرعت کلی سیستم بالا رفته و جستجوی فایل ها به لحظه در سیستم عامل به انجام برسد. نبود چنین قابلیت هایی که وعده آنها بارها داده شده بود خود موجب ناامیدی کاربران از این سیستم عامل شده بود.

از سوی دیگر نیاز سخت افزاری بالای این سیستم  عامل واقعاً بی نظیر بود. تاکنون سیستم عاملی که تا این حد محتاج به سخت افزار قدرتمند باشد در بازار دیده نشده بود. حتی وقتی که سخت افزار مورد نیاز تامین می شد ، باز هم سیستم عامل خیلی سنگین کار می کرد. تمام این عوامل دست به دست هم دادند که بسیاری از خریداران پس از استفاده ای کوتاه مدت تصمیم به بازگشت به ویندوز XP بگیرند. این حرکت به حدی گسترده بود که مایکروسافت هم اعلام کرد افرادی که متمایل به بازگشت به XP هستند بدون نیاز به پرداخت هزینه ای می توانند نسخه جدیدی از این سیستم عامل را در ازای پس دادن ویندوز ویستا دریافت کنند.

چنین شکستی برای مایکروسافت پس از این همه تعریف از سیستم عامل ویستا واقعاً سخت بود. همین عامل موجب شد که کمتر از سه ماه از زمان عرضه ویستا مهندسان مایکروسافت تصمیم به جبران این اشتباه با عرضه سیستم عامل جدید ویندوز ۷ بگیرند. این سیستم عامل جدید که برخلاف ویستا در عرضه آن هیچ بدقولی صورت نگرفت از زیبایی دوچندان ویندوز ویستا و روانی ویندوز XP برخوردار است.

از همان ابتدای عرضه نسخه های آلفا و بتا این سیستم عامل ، ویندوز ۷ تحسین کاربران را برانگیخت. در واقع مایکروسافت موفق شد پس از یکسال سخت تحت فشار رسانه ها و کاربران آبروی از دست رفته خود را باز پس گیرد.

انتظار می رود تا پایان شهریور ماه نسخه نهایی این سیستم عامل به بازار عرضه شود. یکی از خصوصیات بارز این سیستم عامل برخورداری آن از طیف گسترده ای از درایورهای سخت افزاری است. به شکلی که بیشتر سخت افزارهای ساخته شده روی این سیستم عامل به صورت اتوماتیک شناخته می شوند. این سیستم عامل به سخت افزار اضافه ای نیاز ندارد. به همین دلیل هم انتظار می رود ویندوز ۷ از سوی کاربران مورد استقبال خوبی قرار بگیرد.

۱۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا